Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Lahden MM-kisojen alkamisajat vahvistettu

Lahden MM-kisojen alkamisajat vahvistettu

Julkaistu: 01.07.2016 klo 10:46
Julkaisija: Lahti 2017

Ensi vuoden pohjoismaisten hiihtolajien MM-kilpailujen alkamisajat on vahvistettu. Hiihdot kisataan pääosin päivällä henkilökohtaisia sekä yhdistetyn joukkuesprinttifinaaleja lukuun ottamatta. Mäkihypyssä yhdistetyn mäkikisat ovat ohjelmassa päivällä, erikoismäen kilpailut hypätään iltaisin.

Kilpailuaikataulujen rakentaminen on monimutkainen prosessi, jossa pitää ottaa huomioon niin lajien, televisioinnin kuin kilpailupaikankin erityistarpeet ja mahdollisuudet.

- Hiihtokisat ovat pääosin päiväsaikaan jolloin valoa riittää myös metsässä. Stadionilla tai aivan sen lähiympäristössä tapahtuvat kilpailut voimme järjestää myös keinovaloissa iltaisin, kertoo kilpailupäällikkö Tami Kiuru.

- Iltaa kohti siirryttäessä sääolosuhteet usein tasaantuvat mahdollistaen tasapuolisemmat mäkikilpailut. Illat ovat tietysti myös parasta aikaa niin tv:n katsojien kuin työpäivän jälkeen paikan päälle tulevien kannalta, jatkaa Kiuru.

MM-kisalippu sisältää aina koko päivän kilpailuohjelman sekä runsaan oheisohjelman, jota toteutetaan yhteistyössä mm. Seinäjoen Tangomarkkinoiden, Heurekan ja YleX:n kanssa.

MM-kisoihin myydään tällä hetkellä kahden tai useamman päivän lippupaketteja. Yksittäiset liput tulevat myyntiin syksyllä niihin katsomolohkoihin, joihin lippuja on jäljellä. Lipunmyynnissä ylitettiin kesäkuun alussa 40 000:n raja ja suosituimpina päivinä hiihtostadionin pääkatsomo on jo loppuunvarattu.

Kilpailujen alkamisajat: http://www.lahti2017.fi/ohjelma.

FIS kiittelee Lahden organisaatiomuutoksia

MM-kisaorganisaation edustajat esittelivät kisajärjestelyjen tilannetta ja keskustelivat avoinna olevista kysymyksistä kuun alussa Meksikossa Kansainvälisen Hiihtoliiton (FIS) kongressissa. FIS on ollut tyytyväinen muun muassa Lahden kisaorganisaatiossa tehtyihin muutoksiin.

- Kilpailunjohdossa olemme uudistaneet ja nuorentaneet organisaatiota, mihin FIS on ollut erittäin tyytyväinen. Toiminnan yhtiöittäminen (kaupungin omistama Lahti Events Oy) ja ammattiorganisaation rakentaminen kilpailuorganisaation ympärille on nähty hyväksi kehityssuunnaksi, kertoo MM-kisojen pääsihteeri ja Lahti Events Oy:n toimitusjohtaja Janne Leskinen.

Kansainvälinen Hiihtoliitto on myös hyväksynyt MM-kisojen lopulliset laturatkaisut.

- Salpausselkä on kisapaikkana klassikko, mutta nykyaikaisen kilpailunjärjestämisen näkökulmasta myös haastava. Olemme onnistuneet löytämään olosuhteisiin nähden parhaat mahdolliset ratkaisut MM-kisoihin, toteaa Kiuru.

Lisätiedot:
Kilpailupäällikkö Tami Kiuru, 050-331 7279