Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Lahden MM-kisalippujen ennakkokysyntä ollut vilkasta - tavoitteena 250 000 myytyä lippua

Lahti 2017

Julkaistu: 12.11.2015 klo 10:07
Julkaisija: Lahti 2017

Vuoden 2017 pohjoismaisten hiihtolajien MM-kisojen lipunmyynti käynnistyy 31.1.2016. Kiinnostus seitsemänsiä Lahdessa järjestettäviä MM-kisoja ja niiden pääsylippuja kohtaan on ollut runsasta, mikä ennakoi tiettyjen katsomonosien myymistä loppuun heti lipunmyynnin alkaessa. Lahti2017:n lipunmyyntikumppaniksi on valittu Lippupalvelu.

Lahden MM-kilpailut ovat yksi Suomen satavuotisjuhlavuoden suurimmista tapahtumista ja se pitää sisällään 11 kisapäivää ja yhden välipäivän, jolloin kisakansa pääsee valtaamaan MM-areenan monipuolisen oheisohjelman merkeissä. Tapahtuman lipunmyyntitavoitteeksi on asetettu 250 000 myytyä lippua.

- Satavuotisjuhlat ja ennätykselliset seitsemännet MM-kisat samassa paikassa on tapaus, joka ei tämän sukupolven aikana tule toistumaan. Järjestämme koko kansan juhlakisat, joissa on tarjolla urheilun lisäksi laadukasta viihdettä ja oheispalveluita useille eri asiakasryhmille, kertoo MM-kisojen pääsihteeri Janne Leskinen.

- Viime talven Falunin MM-kisoihin myytiin 230 000 lippua, joka on meille hyvä vertailukohta. Uskomme pääsevämme tuon luvun yli panostamalla tapahtuman kokonaisvaltaiseen kehittämiseen. Iso tekijä on myös Lahden loistava logistinen sijainti, jatkaa Leskinen.

Lippuja monenlaisiin tarpeisiin ja jokaiselle kukkarolle

MM-kisoihin tulee tarjolle runsaasti erilaisia lippuvaihtoehtoja, joista ensimmäisessä vaiheessa 31.1.2016 myyntiin tulevat useamman päivän lippupaketit.

- Yksittäisenä kisapäivänä tapahtumaan tulee pääsemään edullisimmillaan alle 30 eurolla. Tulemme kuitenkin tarjoamaan runsaasti lisävalintoja ja -palveluja, joista asiakas voi poimia omiin tarpeisiinsa sopivat. Näistä muodostuu tapahtumalipun lopullinen hinta, joka voi siis “kaikilla herkuilla” olla jopa satoja euroja, kertoo Janne Leskinen.

- Ennakkokysyntä on ollut todella vilkasta, joten uskomme, että tietyt katsomonosat ja lippupaketit myydään loppuun heti lipunmyynnin alettua, jatkaa Leskinen

MM-kisojen kannattajaklubin, Maailman Suurimman Hiihtoseuran, jäsenille lipunmyynti avautuu jo tammikuun alussa. Jäsenyys on ilmainen ja liittyä voi kisojen nettisivuilla lahti2017.fi.

Pääsylippujen myynti tärkeässä osassa kisojen onnistumisessa

MM-kisojen budjetti on noin 24 miljoonaa euroa ja tavoitteena on vajaan miljoonan euron voitto.

- Pääsylippujen myynti on tulojen näkökulmasta tärkein yksittäinen tekijä tapahtuman taloudellisen menestyksen kannalta. Olemmekin panostaneet vahvasti erilaisten lipputuotteiden suunnitteluun ja hinnoitteluun eri asiakasryhmiemme tarpeet huomioiden, toteaa Leskinen.

- Kisojen mahdollinen voitto kanavoidaan Hiihtoliiton kautta suomalaisen hiihtourheilun tulevaisuuden rakentamiseen. Lahden seutu tulee olemaan joka tapauksessa voittaja, sillä viime talven Falunin MM-kisojen vieraat jättivät Taalainmaan alueelle yli 30 miljoonaa euroa.

Lisätiedot:
Lahti2017, pääsihteeri Janne Leskinen, 0400-300 930