Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Laax Open menossa - Suomella vahva edustus

Laax Open menossa - Suomella vahva edustus

Julkaistu: 19.01.2016 klo 17:44
Julkaisija: Lumilautaliitto

Yksi Euroopan isoimmista kisoista Laax Open on alkanut halfpipen ja slopestylen karsinnoilla. Laaxissa Sveitsissä kisattavat World Snowboard Tourin elite-tason kilpailut keräävät paikalle maailman parhaat halfpipe- ja slopestyle-laskijat.

Suomesta kisassa on mukana suuri joukkue, josta mukavasti on päässyt laskijoita semifinaaleihin. Halfpipen karsinnoista jatkoon menivät Markus Malin, Enni Rukajärvi ja Ella Suitiala, ja kutsulla mukana on kisakentille ainakin osittain palaava X Games -voittaja ja maailmanmestari Antti Autti. Slopestylen semifinaaleihin jatkavat Nuutti Niemelä ja Mikko Rehnberg, ja kutsulla mukana ovat Enni Rukajärvi, Peetu Piiroinen, Janne Korpi ja Roope Tonteri. Karsintoihin jäi slopestylessä Henna Ikola, Ella Suitiala, Elli Pikkujämsä, Ville Paumola, Merika Enne ja Tuomas Pohjonen. Halfpipestä kaikki suomalaiset pääsivät jatkoon,

- Toivotaan, että kelit pysyy aisoissa ja saadaan hyvät kisat. Kaikilta osin ei näytä ihan lupaavalta tuo sääennuste nimittäin. Slopestyle-rata näyttää hyvältä, ja erikoisuutena on lopun quarter-pipe, joka voi tuoda isoja eroja laskijoiden välillä. Hienoa, että meillä on täällä iso jengi paikalla. Kyseessä on kuitenkin kisa, joka on alkusoittoa etenkin maaliskuussa häämöttäviin MM:iin. Osallistujalista tulee olemaan todella kova ja suurelta osin korreloi Yabulin starttilistan kanssa, päävalmentaja Antti Koskinen kommentoi.

Halfpipestä lasketaan semifinaalit keskiviikkona ja finaalit perjantaina. Slopestylen semifinaalit ovat torstaina ja finaalit lauantaina.

YLE lähettää kisoja kanavillaan ja kisajärjestäjä tarjoaa livestreamia osoitteessa open.laax.com

päävalmentaja Antti Koskinen, email. antti.koskinen@fsa.fi / puh. 045 670 2060
tiedottaja Tuukka Tams, email. tuukka.tams@fsa.fi / puh. 044 543 1740