Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » LAAJA POLIITTINEN TUKI KOSKIENSUOJELULAILLE

LAAJA POLIITTINEN TUKI KOSKIENSUOJELULAILLE

Julkaistu: 02.04.2015 klo 10:46
Julkaisija: Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestö

Koskiensuojelulain avaamista ja Kollajan altaan rakentamista vastustaa laaja joukko kansanedustajia ja eduskuntavaaliehdokkaita. Tätä tarkoittavan kannanoton ovat allekirjoittaneet mm. kolmen puolueen puheenjohtajat Timo Soini (ps), Paavo Arhinmäki (vas) ja Ville Niinistö (vihr). Istuvista kansanedustajista allekirjoittaneita ovat mm. ministeri Petteri Orpo (kok) ja kansanedustaja Tytti Tuppurainen (sd). Aloitteen kannanotosta teki keskustapuolueen kansanedustajaehdokas Riku Eskelinen.

Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestön vuoden alussa tekemässä kyselyssä nykyisistä eduskuntapuolueista koskiensuojelulain avaamista vastustivat vasemmistoliitto ja vihreät. Sosialidemokraatit ja ruotsalainen kansanpuolue vastustivat varauksin. Perussuomalaiset eivät ilmoittaneet kantaansa. Kokoomus, kristillisdemokraatit ja keskusta eivät vastustaneet koskiensuojelulain avaamista. Kyselyyn voi tutustua osoitteessa http://www.vapaa-ajankalastaja.fi/ajankohtaista/?id=77758.

Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestö (SVK) vastustaa Kollajan altaan rakentamista ja koskiensuojelulain avaamista. Tämän viikon tiistaina SVK ilmoitti luopuvansa perhokalastuksen MM -kilpailun järjestämisestä Pudasjärvellä, koska Pudasjärven kaupunginvaltuusto oli tehnyt Kollajan rakentamista puoltavan päätöksen.

Lisää tietoja: toiminnanjohtaja Ilkka Mäkelä, puh. 050 309 7204

Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestö (SVK) on maamme suurin vapaa-ajankalastajien järjestö, joka edistää vapaa-ajankalastajien kalastusmahdollisuuksia sekä neuvoo järjestäytyneitä ja järjestäytymättömiä vapaa-ajankalastajia kestävän käytön mukaisessa kalastuksessa. Järjestön 13 vapaa-ajankalastajapiirin 530 seurassa toimii yhteensä noin 43 000 kalastuksen harrastajaa.