Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Kolminkertainen maailmanmestari ja viisinkertainen USA:n mestari Sean Silveira mukaan kehittämään sisäsurffausta Suomessa

Kaakko135°

Julkaistu: 16.09.2015 klo 14:41
Julkaisija: Kaakko135°

Sisäsurffauksen SM-kisat järjestetään Siriuksessa Pyhtäällä lauantaina 19.9.2015.

Lajia kehitetään aikaista määrätietoisemmin lajin harrastajien toimesta. Autofaneista kertovan reality-sarja Latelan yksi tähdistä, nokialainen Vesa Majuri on yksi sisäsurffauksen voimahahmoista Suomessa. Hän on perustanut harrastajien yhteisön Finflown, jonka päätehtävänä on edistää lajia Suomessa.

Finflow ja Sirius Sport järjestävät yhteistyössä kansainvälisen Flowriding workshopin, jonka tavoitteena on saada suuri yleisö paremmin tietoiseksi sisäsurffauksen kehittymisestä ja taustasta. Workshopissa käydään läpi lajin sääntöjä ja paneudutaan myös tuomarien toimintaan.

USA:n mestaruuskiertuetta jo useita vuosia organisoinut Adam Muller sekä lajin valovoimaisin tähti, viisinkertainen USA:n mestari ja kolminkertainen maailmanmestari Sean Silveiran vetävät seminaarin alan harrastajille 16.9. klo 18–20. Lehdistön on mahdollista haastatella raidaajia klo 17.

SM-kisojen voittaja pääsee kisaamaan EM-tittelistä Ibizalle Battery Energy Drinksin sponsoroimana. Viime vuonna Suomen mestaruuden ja viidennen sijan Hollannissa pidetyissä EM-kisoissa voitti pyhtääläinen Henri Haapala. Hän teki kuitenkin sellaisen vaikutuksen tuomareihin, että sai Hollannin kisoista tuomareilta ns. villin kortin MM-kisoihin Abu Dhabiin. Tänä vuonna MM-kisat pidetään Dubaissa.

SM-kisoihin ja workshoppiin on katsojilla vapaa pääsy. Lauantaina kisasuoritusten lomassa yleisö voi nähdä Sean Silveiran näytöksiä Siriuksen aalloilla.

Kisojen aikana Siriuksessa toimii pop-up ravintola, joka pitää huolta katsojien ja kisailijoiden ruokailuista.

Tapahtuma on osa Liikunta- ja urheilumatkailun seutukaupunkipilotti –hanketta.

Tervetuloa!

Paikka: Sirius Sport, Kotitie 10, 49270 PYHTÄÄ

SM-KISOJEN KATEGORIAT

• Body Boarding Open
  • Flowboarding Open
  • Flowboarding Open Junior

AIKATAULUT:

WORKSHOP 16.9.2015 klo 18-20 (englanninkielinen), puhumassa Sean Silveira ja Adam Muller

SM-KISAT  19.9.2015 klo 11-21

TILAISUUDET MAKSUTTOMIA JA AVOINNA  KAIKILLE FLOWBOARDINGISTA KIINNOSTUNEILLE.

MAAILMANMESTARI SEAN SILVEIRA VALMENTAA SIRIUKSESSA:

Ke 16.9. klo 16-17, 17-18

To 17.9. klo 16-17, 17-18

Pe 18.9. klo 18-19, 19-20

KISA-AIKATAULU:

11:00 Avajaiset

Sean Silveira show

11:30 Bodyboard harjoitukset

12:30 Bodyboard kisa

14:30 Lounas

14:50 Sean Silveira show

15:00 Junior Flowboard harjoitukset

16:00 Junior Flowboard kisa

17:30 Bodyboard ja Jr Flowboard tulokset

18:00 Open Flowboarding harjoitukset (pääsarja)

19:00 Open Flowboarding kisa alkaa

20:20 Sean Silveira show

20:30 Tulokset ja palkintojen jako

21:00 Tilaisuus loppuu

Lisätietoja: facebook.com/siriussport

Lisätietoja: Marie Skavo-Sinisalo, Sirius Sport Resort, puh. 044 779 7033

Kaakko135° sijaitsee itäisen Suomenlahden rannikolla,  Kymijoen ja itärajan välisellä alueella. Helsingin seudulta Kaakkoon ehtii autolla reilussa tunnissa. Alue käsittää viisi kuntaa:  Kotkan, Haminan, Pyhtään, Virolahden ja Miehikkälän.

Kaakko135° matkailu toimii alueensa matkailuun erikoistuneena yksikkönä, joka tuottaa matkailun viestintä- ja informaatiopalveluita tiiviissä yhteistyössä seudun kuntien, yritysten ja seudullisten, kansallisten ja kansainvälisten sidosryhmien kanssa.

www.kaakko135.fi