Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Kilpa-aerobicin MM-kisoissa suomalaisten pisteet jäivät odotettua alhaisemmaksi

Suomen Voimisteluliitto

Kilpa-aerobicin MM-kisoissa suomalaisten pisteet jäivät odotettua alhaisemmaksi

Julkaistu: 18.06.2016 klo 13:28
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Kilpa-aerobicin maailmanmestaruuskilpailut Etelä-Koreassa ovat päättyneet suomalaisten osalta alkukilpailuihin. Hyvästä valmistautumisesta ja tunnelmasta huolimatta suomalaisten pisteet jäivät odotettua alhaisemmaksi.

Tiukassa yksilösarjassa suomalaiset Laura Vihervä (Valkeakosken Koskenpojat) ja Erika Rautiainen (Valkeakosken Koskenpojat) pettyivät. Vihervä sijoittui 58 kilpailijan sarjassa sijalle 20. pisteillä 19,950.

”Olin tyytyväinen, että suoritus pysyi hyvin kasassa, kokonaisuus oli hallittu ja vaikeuspisteet hyvät. Minulla oli lavalla varma olo ja nautin suorituksestani, mutta pisteisiin ja lopulliseen sijoitukseen en ole ihan tyytyväinen. Kun kisa oli näin tiukka, niin tähän täytyy tyytyä”, Vihervä kommentoi Koreasta.

Rautiaisella kisasuoritukseen sisältyi harmittava horjahdus, joka pisteissä vähennettiin kaatumisena. Niinpä Rautiainen tuli alkukilpailuissa sijalle 39./58. pisteillä 18,550.

Valkeakosken Koskenpoikien Aerodance-ryhmä sijoittui MM-kilpailuissa sijalle 12./13. pistein 17,250. Ryhmä puolestaan sijoittui 13./16. pisteillä 18,572.

Ryhmässä voimistelivat Valkeakosken Koskenpoikien urheilijat Riina Lehtonen, Erika Rautiainen, Laura Vihervä ja Suvi Åhlgren sekä Verena Kortelainen Vantaan Voimisteluseurasta.

Valkeakosken Koskenpoikien kahdeksan henkisessä Aerodance-ryhmässä kilpaili seuran voimistelijat Mila Koljander, Netta Koskinen, Riina Lehtonen, Sanni Mäntykivi, Erika Rautiainen, Laura Vihervä ja Suvi Åhlgren sekä Nokian Voimisteluseuran Jasmin Koskinen

Etelä-Koreassa järjestetyt maailmanmestaruuskilpailut olivat aikuisten sarjojen osalta kaikkien aikojen suurimmat. Kilpailuissa oli mukana jopa 44 maata.

Kilpailut jatkuvat vielä sunnuntaina 19.6. ryhmien finaaleilla.

Kilpa-aerobicin FIG:n MM-kilpailut järjestetään joka toinen vuosi.

Kilpa-aerobicin MM-kilpailujen tulokset

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki