Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Kerttu Niskanen upealla hiihdolla neljänneksi

Kerttu Niskanen upealla hiihdolla neljänneksi

Julkaistu: 21.02.2015 klo 16:37
Julkaisija: Hiihtoliitto

Kerttu Niskanen hiihti hienon yhdistelmähiihdon (7,5 km + 7,5 km) Falunin MM-kilpailuissa. Vaikka suksi hieman lipsui perinteisellä, hiihti Niskanen kärkiviisikossa lähes koko matkan ja kiri vielä maalisuoralla ohi Ruotsin Sofia Bleckurin. Myös Riitta-Liisa Roponen nousi vapaan osuudella kärkikymmenikköön.

Päävalmentaja Reijo Jylhä oli iloinen naisten suorituksista ja uskoo muun muassa Aino-Kaisa Saarisen olevan nousukunnossa.

”Kertun hiihto oli loistava tänä päivänä, etenkin tuo vapaan osuus. Kerttu oli ainoa meidän hiihtäjistä, jolla pito voiteen määrä oli vähäisempi kuin muilla. Pitovoide sinänsä oli varmasti ok, koska Aino-Kaisa ja Riitta-Liisa sanoivat, että suksi piti hyvin. Mutta erityisesti vapaan osuus oli tänä päivänä oli loistava (Kertulla)”, Jylhä kehui.

Lisää kommentteja kilpailun jälkeisistä tunnelmista kuunneltavissa alla olevista linkeistä. (Hiihtoliiton SoundCloud)

Naisten Skiathlonin tulokset kokonaisuudessaan FIS-tulospalvelusta

Kommentit:

Päävalmentaja Reijo Jylhä
Kerttu Niskanen
Riitta-Liisa Roponen
Aino-Kaisa Saarinen
Krista Pärmäkoski

Liitteenä olevat kuvat käytettävissä Falunin MM-hiihtojen uutisoinnissa, kreditointi Touho Häkkinen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki