Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Kauden ensimmäinen Suomi Tour kisattiin Vuokatissa

Lumilautaliitto

Kauden ensimmäinen Suomi Tour kisattiin Vuokatissa

Julkaistu: 08.02.2015 klo 18:15
Julkaisija: Lumilautaliitto

Rene Rinnekangas ja Mikko Rehnberg Vuokatin Vesiurheilukeskuksen iltasessareilla Ikäluokkansa parhaat laskijat kokoontuivat Vuokatissa viikonloppuna Suomi Tourin merkeissä.

World Snowboard Touriin kuuluvaan kilpailuun otti osaa kaikkiaan yli 60 laskijaa ympäri Suomen. Mukana oli muun muassa  lähes koko juniorimaajoukkue, kuten myös kansainvälisissä kisoissa pärjänneet Rene Rinnekangas, Mikko Rehberg, Henna Ikola ja Axel Thelen. Suomi Tour on osa Lumilautaliiton Superviikonloppuja, joissa kisojen lisäksi järjestetään muun muassa Parkkikoulua parkkilaskemisesta kiinnostuneille sekä Lasten Snoukkamaata pienimmille ensimmäiseksi lumilautakokemukseksi.

Vuokatissa lajeina olivat slopestyle ja halfpipe sarjoissa groms, rookies ja open. Lauantaisessa slopestylessä nähtiin hienoa laskemista kovatasoisessa kisassa. Rookie-sarjassa, jossa eniten oli osanottajia, voittoon laskivat Rinnekangas ja Ikola. Gromseissa eli alle 15-vuotiaissa ykkösiksi tulivat Sini Lehtinen ja Joonas Bergman, kun taas avoimen sarjan parhaat olivat Malla Partanen ja Lorenzo Gennero Italiasta.

- Kisa oli pirun jees. Setit olivat pirun hyvässä kunnossa ja kelikin oli lopulta medium hyvä. Mun rani oli cab 900 nosegrabilla, switch backside 540 stalefishillä ja etukantin frontside 720 nosegrabilla. Suomi Tourilla on nättiä, kun pääsee kavereiden kanssa laskemaan - sehän se on ykkösjuttu. Taso oli kisassa kyllä kova - vaikka minkä näköstä temppua tuli ja hyvin vedettiin, rookie-poikien voittaja Rene Rinnekangas kommentoi.

Sunnuntaina kova puhuri ja lumisade haittasivat halfpipe-kisaa melkoisesti, mutta kisa saatiin silti käytyä läpi. Vaikka Vuokatin halfpipe olikin hyvässä kunnossa, vaikeuttivat olosuhteet laskemista sen verran, ettei kovien temppujen pariin haluttu siirtyä. Rookieiden parhaat pipessä olivat Laura Syri ja Walter Widercrantz, gromeissa kärkeen laskivat Iina Puhakka ja Joonas Bergam ja avoimessa sarjassa lauantaiseen tapaan Malla Partanen ja Lorenzo Gennero ottivat voiton.

Lisäksi tapahtumassa järjestettiin iltasessarit Vuokatin Vesiurheilukeskuksessa.

- Kisaviikonlopun tarkoitus on, että nuoret saavat paljon laskuja ja samalla kisataan. Keli ehkä pieniä haasteita muodosti, mutta kivaa oli ja laskijat tuntuivat olevan fiiliksissä. Oli hienoa, että oli paljon osallistujia ja innokkaita laskijoita, jotka tsemppaavat toinen toistaan. Laskijat myös kehittyvät kisa kisalta, ja sitä on ilo seurata, kilpailujohtaja Jussi Räsänen kommentoi.

Suomi Tour jatkuu seuraavaksi Ounasvaaran Superviikonlopulla 21.-22.2. Muut kauden Superviikonloput järjestetään Talmassa 14.-15.3. ja Rukalla SM-kisoissa 9.-12.4.

Lisää Suomi Tourista: http://www.fsa.fi/kilpailuttapahtumat/tapahtumat/suomitour/

Kaikki tulokset: http://www.fsa.fi/ajankohtaista/kauden-ensimmainen-suomi-tour-kisattiin-vuokatissa/

Lataa video tapahtumasta vapaaseen toimitukselliseen käyttöön: https://www.dropbox.com/s/dpajbol01sfnubt/vuokatti%23st.mov?dl=0

Katso video Youtubessa: https://www.youtube.com/watch?v=6xJ26dmV-3k&feature=youtu.be