Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Kalle Palander liittyy asiantuntijavalmentajana Ski Sport Finlandin alppimaajoukkueeseen

Ski Sport Finland

Julkaistu: 23.10.2014 klo 21:00
Julkaisija: Ski Sport Finland

Suomen kaikkien aikojen menestynein miesalppihiihtäjä Kalle Palander liittyy Ski Sport Finlandin alppimaajoukkueen vahvuuteen. Palander tuo oman kokemuksensa myötä alppimaajoukkueeseen aimo annoksen asiantuntemusta.

Palander liittyi Suomen joukkueen vahvuuteen torstaina Söldenissä ja mies on innoissaan uudesta pestistä asiantuntijavalmentajana Ski Sport Finlandissa.

– En ole malttanut housuissa pysyä ja maajoukkueen toppa-asun vetäminen ylle pisti suorastaan kylmät väreet selkärankaa pitkin. Aloitetaan kuitenkin rauhassa ja tuskin vielä Söldenissä mitään isompaa roolia tulen ottamaan, Palander kommentoi tuoreeltaan.

Palander toimii alppimaajoukkueessa asiantuntijan roolissa, samaan tapaan kuin Tanja Poutiainen TEAM 2018 -tyttöprojektissa. Palander osallistuu maajoukkueen toimintaan niin harjoituksissa kuin myös tulevissa kilpailuissa, lisäksi entinen maailmanmestari jatkaa edelleen Yle Urheilun alppihiihtolähetysten asiantuntijana. TV-kommentaattorina hän toimii niin Levin maailmancupissa kuin myös alppihiihdon MM-kisoissa helmikuussa.

– Hieman on tällainen kaksoisrooli ja sen johdosta pitää käydä valmennusjohdon kanssa tarkkaan läpi miten kuviot Levillä ja MM-kisoissa toimivat. Levin osalta urheilijoiden kanssa teen hommia ennen kaikkea valmistavilla leireillä Rukalla ja sitä kautta saan tuotua tv-katsojille viimeisimmät sisäpiiritiedot alppihiihtomaailmasta omakohtaisesti, Palander suunnittelee.

Ski Sport Finlandissa ollaan tyytyväisiä, että yhteistyö alppirinteiden väriläiskän kanssa viimein käynnistyy.

– Kallen oma huikea ura ylä- ja alamäkineen on luonut sellaisen kokemuksen, joka pitää saada nuorten urheilijoiden käyttöön uran rakentamisessa ja eteenpäin viemisessä. Uskon, että hän pystyy omalla toiminnallaan tuomaan voittaja-asennetta urheilijoille ja auttamaan heitä myös vaikeina hetkinä. Vaikea kuvitella nuorelle urheilijalle parempaa mentoria kuin Palander, Ski Sport Finlandin toimitusjohtaja Marko Mustonen summaa.

Kalle Palander on median tavattavissa Söldenissä perjantaina 24. lokakuuta Ski Sport Finlandin alppimaajoukkueen lumiharjoituksen jälkeen noin kello 10:00 Rettenbach-jäätikön maalialueella. Lisäksi Palander on tavoitettavissa puhelimitse perjantaina klo 16-17 Suomen aikaan. Haastatteluaikaa on varattu viisi minuuttia soittajaa kohden, emme ota etukäteisvarauksia haastatteluajoista, Palanderin tavoittaa numerosta: +358 45 1209920

Lisätietoja ja mediayhteyshenkilö: Tuottaja Jussi Väätäinen, puh: +358 45 1209920 jussi.vaatainen@skisport.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki