Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Kaksi mäkinaista tarkoittaa Suomelle myös historiallista sekamäkijoukkuetta

Ladies Skijumping Team

Kaksi mäkinaista tarkoittaa Suomelle myös historiallista sekamäkijoukkuetta

Julkaistu: 18.02.2015 klo 18:55
Julkaisija: Ladies Skijumping Team

Suomen naisten mäkihyppyjoukkueen Falunin MM-kisat alkavat torstaina karsinnalla. Kisaan pääsee neljäkymmentä parasta ja se hypätään perjantai-iltana. Sunnuntaina hypätään sekamäkikisa, johon Suomi saa nyt ensimmäistä kertaa joukkueen mukaan.

Naisten mäkimaajoukkueen Susanna Forsströmillä on Falunissa edessään uransa ensimmäiset aikuisten MM-kisat.  ”Ihan hienoa olla täällä. Samojen tyttöjen kanssahan tuolla hypätään kuin maailmancupissakin, mutta totta kai onhan se vähän erilainen.”

Julia Kykkänen kaatui Japanissa, mutta on hyvässä kunnossa MM-kisojen alla: ”Kaikki paikat kunnossa, mutta vähän kipeänä. Itseluottamusta olen saanut, kun viime viikolla pääsin treenaamaan ja tekemään jaloillakin kunnolla töitä eka kertaa kaatuminen jälkeen, niin ihan hyvillä mielin voi lähteä.”

Naiset ottivat tuntumaa Falunin mäkeen keskiviikkona aamupäivästä. Mäkivalmentaja Heli Pomell oli seuraamassa harjoituksia: ”Suomalaisista Suskulla vähän ailahtelevaisia hyppyjä,  siellä tuli yks ihan ok hyppy tuli, siinä ois potentiaalia ollut siinä hypyssä. Julia tasaisen varmasti kolme hyppyä ja kahdeksas oli yhdellä kierroksella.”

Kahden mäkinaisen nouseminen MM-kisoihin tarkoittaa myös sitä, että Suomi saa ensimmäistä kertaa sekamäkijoukkueen kasaan.

Pidemmät haastattelut löytyvät SoundCloudista haulla Hiihtoliitto tai suoraan alla olevista linkeistä.

Heli Pomell https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/sj-naisten-valmentaja-heli
Susanna Forsstörm ja Julia Kykkänen: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/sj-susanna-forsstro-m-ja-julia

Kuvat on lehdistön vapaasti käytettävissä, mutta ne on kreditoitava nimellä Touho Häkkinen.