Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Kaikki suomalaiset pisteille Freestylen maailmancupin kumparelaskussa Calgaryssä

Ski Sport Finland

Julkaistu: 31.01.2016 klo 12:34
Julkaisija: Ski Sport Finland

Ski Sport Finlandin kumparelaskijoille lauantainen kilpailu toi menestystä laajalla rintamalla. Jimi Salonen oli valmentaja Lahtelan ennustuksen mukaan iskussa ja eteni aina superfinaaliin asti ollen lopputuloksissa 6:s. Jussi Penttala pääsi karsinnoista 1. finaaliin ja sijoittui lopputuloksissa sijalle 15. Olli Penttala komppasi koko joukkueen suoritusta ottamalla uransa ensimmäiset maailmancupin pisteet. Olli laski karsinnoissa ennakkoluulottomasti sijalle 25.

Kilpailu Calgaryssä käytiin haastavissa olosuhteissa ja jäinen kumpareikko aiheutti ongelmia monelle. Jimi Salosen kilpailu starttasi upeasti, kun hän laski heti karsintakierroksella itsensä toiselle sijalle. Myös 1. finaalin suoritus meni Saloselta suunnitelmien mukaan ja mies taiteili itsensä superfinaaliin. Superfinaalissa oli havaittavissa pientä yliyrittämistä ja virhe ennen toista hyppyä söi Salosen mahdollisuudet palkintopallipaikkaan. Lopputuloksena kuitenkin hieno 6. sija.

Calgaryn freestylen maailmancupin kumparelaskun osakilpailun voiton vei lopulta koko kautta dominoinut Kanadan Mikael Kingsbury. Kanadalaisten kaksoisvoiton täydensi Phillippe Marquis ja kolmanneksi laski Japanin Sho Endo.

Freestylen maailmancupin kumparelaskut jatkuvat Deer Valleyssä 6.2.2016 ja valmentaja Lahtelan mukaan suomalaiskolmikolta on harjoitusten perusteella odotettavissa vielä parempia suorituksia. Deer Valleyn kumpareikko on tunnetusti sopinut suomalaisille kumparelaskijoille.

Suomalaisten kommentit Calgaryn kilpailusta ovat kuunneltavissa Ski Sport Finlandin SoundCloud-kanavalta.

Kuuntele Jimi Salosen kommentit tästä.

Kuuntele Jussi Penttalan kommentit tästä.

Kuuntele Olli Penttalan kommentit tästä.

Seuraa #skisportfinland

www.skisport.fi