Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Kaikki pelissä - Derek Sandersonin raju omaelämäkerta ilmestyy viikolla 20

Minerva Kustannus Oy

Kaikki pelissä - Derek Sandersonin raju omaelämäkerta ilmestyy viikolla 20

Julkaistu: 04.05.2016 klo 10:22
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Derek Sanderson ja Kevin Shea:
KAIKKI PELISSÄ
NHL-hyökkääjän kova elämä

Derek Sandersonin omaelämäkerta on monien mielestä yksi parhaista ikinä julkaistuista jääkiekkokirjoista.

Boston Bruins hallitsi 1970-luvulla NHL-jääkiekkoa voittaen kaksi Stanley Cupia. Sanderson oli tuolloin yksi joukkueen avainpelaajista.

Huippuvuosinaan Sanderson omisti yökerhon, ajoi Rolls Roycella ja hänellä oli jopa oma talk-show. Mutta kaiken menestyksen ja ulkoisen loiston takana hän vajosi yhä syvemmälle päihteiden kurimukseen ja menetti lopulta koko omaisuutensa ja terveytensä. Yhdessä vaiheessa hän joutui jopa nukkumaan New Yorkin siltojen alla.

Kirjassaan Sanderson kertoo kaunistelematta raisuista NHL-vuosistaan, mutta myös paluustaan elävien kirjoihin. Kirjan esipuheen on kirjoittanut Bobby Orr.

DEREK SANDERSON - KAIKKI PELISSÄ
ISBN /EAN 978-952-312-296-3
Luokka 99.1
Suomennos Jere Saarainen
135 x 210 mm
Sidottu, kuvaliite
422 s.
Ilmestyy viikolla 20/2016

Derek Sanderson syntyi Niagaran putouksilla Ontariossa. Hän pelasi NHL-urallaan mm. Boston Bruinsissa ja New York Rangersissa. Nykyisin hän asuu Bostonissa ja toimii ammattilaisurheilijoiden sijoitusneuvojana.

Kevin Shea on Hockey Hall of Fame -julkaisun toimittaja. Hän on julkaissut 12 jääkiekkoaiheista kirjaa. Vuonna 2012 hänet palkittiin kirjoitustyöstään Brian McFarlane -palkinnolla.

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi