Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Jussi Penttala sivuun kumparerinteestä solisluuvamman vuoksi

Ski Sport Finland

Jussi Penttala sivuun kumparerinteestä solisluuvamman vuoksi

Julkaistu: 02.02.2015 klo 14:53
Julkaisija: Ski Sport Finland

Kumparelaskija Jussi Penttalan maailmancupkausi päättyi ennenaikaisesti hänen murrettua solisluunsa viikonloppuna hyppyharjoituksissa. MM-kisoissa kumparelaskussa yhdeksänneksi ja parikumpareissa 15. laskenut helsinkiläinen oli harjoittelemassa Jyväskylässä uutta hyppyä.

Penttala harjoitteli yhdessä maajoukkuevalmentaja Lauri Kolomaisen kanssa taaksepäin fullia eli takaperinvolttia kahdella kierteellä. Kyseisellä hypyllä on korkeimman arvostelukertoimet ja hyppyä oltiin tuomassa sisään kisasuorituksiin.

– Uutta hyppyä oltiin tuomassa sisään ja ennen kaatumista Jussi teki niitä pari-kolmekymmentä pystyyn kumpareikkoon. Kaatuneen hypyn alastulossa meni kaveri hieman etupainoon ja siitä nokilleen. Sen verran iskua tuli, että solisluu murtui siinä rytäkässä, maajoukkueen päävalmentaja Kolomainen kertoi.

Toipumisennusteen mukaan Penttalan vasen käsi on kantositeessä seuraavat kolme-neljä viikkoa ja kunnolla kättä voi alkaa käyttämään kuuden viikon kuluttua. Se tarkoittaa myös, että Penttalan maailmancupkausi on ohi, mutta SM-kilpailuihin käsi voi tervehtyä laskukuntoon.

Lisätietoja: päävalmentaja Lauri Kolomainen, kumparelasku, +358 40 8346826

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon