Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Julia Kykkänen 23:s Rasnovissa

Julia Kykkänen 23:s Rasnovissa

Julkaistu: 07.02.2015 klo 17:54
Julkaisija: Ladies Skijumping Team

Julia Kykkänen on sijoittunut 23:ksi ja Susanna Forsström sijalle 36 Romanian Rasnovissa hypätyssä naisten mäkihypyn maailmancupin osakilpailussa. Suhteellisen hyvissä olosuhteissa hypätty kilpailu jätti suomalaisille kaksijakoisen tunnelman.

"Ei nyt sinänsä hirvittävän pettynyt voi olla. Vauhdit alkavat olla kohdillaan, siitä ei hyppääminen jää kiinni. Julian toisen hypyn aikana tuuliolosuhde hieman vaihtui, ja seuraavalle hyppääjälle korotettiin puomia. Ei siinä, kunhan ponnistus lähtee, tulosta tulee. Suunta on nyt oikea", kommentoi valmentaja Kimmo Kykkänen.

Samaa mieltä oli kilpailun jälkeen myös hyppääjä itse.

"Hyvää päivää odotellessa. Sitten lähtee, kunhan kunnolla pompsahtaa. Nyt tuli tämmöinen kisa nyt, huolissaan ei kuitenkaan voi olla", kommentoi Julia Kykkänen.

Susanna Forsströmiä kilpailun lopputulos jäi harmittamaan.

"Pettymyshän kilpailu oli. En tiedä edes mikä sija oli, ynnä muita. Väkinäisyys ja jäpitys pois, niin voi odottaa maailmancupissakin tulosta. Nyt meni vähän vääntämiseksi ja rentous oli kadoksissa", kommentoi Susanna Forsström.

Romanian Rasnovissa hypätään huomenna toinen kilpailu. Se alkaa Suomen-aikaa kello 13.30.

Kilpailun lopputulokset kokonaisuudessaan löydät tästä.