Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Jouni Pellisellä parempaa tekemistä Arosan ski cross finaalissa

Ski Sport Finland

Jouni Pellisellä parempaa tekemistä Arosan ski cross finaalissa

Julkaistu: 06.02.2015 klo 16:23
Julkaisija: Ski Sport Finland

Freestylehiihdon ski crossin maailmancupia jatkettiin MM-kisojen jälkeen Sveitsin Arosassa. Tostaina laskettiin aikalaskut perjantain ja lauantain finaaleihin hieman edellisvuodesta uudistuneella radalla.

Perjantain kilpailun aikalaskussa Jouni Pellinen laski 25:nneksi, jääden kärkiajan laskeneeseen Australian Anton Grimukseen 1.09 sekuntia. Toisessa aikalaskussa ei suomalainen saanut toivottua iskua ja tuloslistalla Pellinen jätettiin 33:nneksi, finaalipaikan jäädessä 0.01 sekunnin päähän.

– Eilinen oli iso pettymys. Molemmat aikalaskut olivat huonoja ja tuollainen huono näkyvyys ei ole koskaan oikein minulle sopinut. Luistava suksi pelasti ensimmäisestä karsinnasta mukaan kisaan, mutta toisessa mokailin heti lähdön jalkeen ja olin hidas jo ensimmäiseen väliaikaan. Ensimmäinen kerta viiteen vuoteen, kun jäin aikalaskuihin ja tottakai se harmittaa, Pellinen kertasi torstain aikalaskuja.

Perjantain finaaleissa Pellinen löysi uuden vaihteen ja onnistui petraamaan finaalissa sijoitustaan 11:nneksi. Kilpailun voittoon laski joukkkuekaveri Victor Öhling Norberg Ruotsista, toiseksi sijoittui Venäjän Sergey Ridzik ja kolmanneksi Bastien Midol Ranskasta.

– Tänään oli parempaa tekemisen meininkiä. Toisessa erässä sain huonon lähdön ja tuolla radalla ei hirveästi ohituspaikkoja ole. Ensimmäisessä erässä suksi kulki sen verran hyvin, että tänään olisi voinut mennä pidemmällekin, Pellinen mietti.

Lauantaina Arosassa lasketaan toinen maailmancupin kilpailu ja sen jälkeen skicrossarit suuntaavat Ruotsin Åreen, jossa lasketaan kaksi maailmancupin osakilpailua 13.-15. helmikuuta.

– Innolla odotan Åren kisoja. Karsiutuminen jätti sen verran hampaankoloon, että siellä pitäisi kisaisku löytyä helposti. Huomenna joutuu olemaan katsojan roolissa ja heti maanantaina jatketaan sitten kohti Årea, Pellinen kertoi.

Tulokset: http://data.fis-ski.com/dynamic/event-details.html?event_id=34875&cal_suchsector=FS

Lauantaina laskettavan toisen Arosan osakilpailun finaalit suorana lähetyksenä MTV MAXilla klo 11:55 alkaen.

Mediayhteyshenkilö: huoltaja Tero Ukkonen, puh: +358 400 651651

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon