Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Jouki Tikkanen GP-finaaliin kolmella välineellä

Suomen Voimisteluliitto

Jouki Tikkanen GP-finaaliin kolmella välineellä

Julkaistu: 16.05.2016 klo 12:48
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Rytmisen voimistelun Grand Prix –kilpailuviikonloppu Romanian Bukarestissa oli suomalaisittain menestyksekäs. Jouki Tikkanen (Rekolan Raikas) voimisteli historiallisesti 4-ottelun sijalle 8, ja nousi kahdeksan parhaan finaaliin kolmella välineellä.

Pohjoismaiden mestaruudenkin aiemmin tällä kaudella voittanut Tikkanen oli tyytyväinen kilpailuunsa:

”Puhdas neliottelu toi kovan tuloksen. Finaaleissa lähdin hakemaan nappisuorituksia rennoin mielin. Finaalin keilaohjelma vastasi tämänhetkistä parasta osaamistani. Suoritusvarmuus on kovan harjoittelun myötä noussut.”

Suomalainen sai kiitosta tuomaristolta hyvästä teknisestä osaamisestaan. Keilafinaalin huippusuoritus palkittiin ennätyspistein 17,300 ja teknisiksi ansioiksi merkittiin korkeat osa-aluepisteet 8,75.

Kilpailun neliottelun voittoon voimisteli hallitseva MM-pronssimitalisti, Valko-Venäjän Melitina Staniouta. Muut mitalit matkasivat Venäjälle Arina ja Dina Averinalle. Kilpailuun osallistui yhteensä 18 voimistelijaa.

Tulokset 4-ottelu:

1. Melitina Staniouta BLR pisteet 74,150
2. Arina Averina RUS 73,600
3. Dina Averina RUS 73,100
4. Salome Pazhava GEO 72,850
5. Katsiaryna Halkina BLR 72,700
6. Victoria Veinberg Filanovsky ISR 72,350
7. Ana Luiza Filiorianu ROU 70,750
8. Jouki Tikkanen FIN 67,450

Epressi -julkaisukanavassa oli valitettavasti viikonlopun aikana häiriöitä, josta johtuen viikonlopun tulostiedotteet ovat lähteneet myöhässä. Rytmisen voimistelun Grand Prix-kilpailujen lisäksi viikonloppuna käytiin joukkuevoimistelun SM-kilpailut

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki