Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Joonas Räsäsen pujottelu päättyi ulosajoon Kitzbühelissä

Ski Sport Finland

Joonas Räsäsen pujottelu päättyi ulosajoon Kitzbühelissä

Julkaistu: 24.01.2016 klo 17:25
Julkaisija: Ski Sport Finland

Itävallan Kitzbühelissä maailmancup-viikonloppu päättyi tänään miesten pujotteluun. Joonas Räsänen polkaisi radalle lähtönumerolla 45, mutta lasku päättyi keskeytykseen ensimmäisessä neulansilmässä.

Ensimmäisen kierroksen radan merkkaus ja etenkin tiukka neulansilmä heti alkupäässä aiheutti ongelmia useille kilpailijoille. 83:sta startanneesta kilpailijasta 40 ajautui keskeytykseen ensimmäisellä kierroksella. Pujottelun maailmancupia johtava Norjan Henrik Kristoffersenkin oli hieman vaikeuksissa ensimmäisellä kierroksella ja pujotteli itsensä vasta 12. sijalle.

Toisella kierroksella Kristoffersen kuitenkin esitti ilmiömäisen suorituksen ja voitti lopulta koko kilpailun 0,03 sekunnin erolla toiseksi laskeneeseen Itävallan Marcel Hirscheriin. Ensimmäisen kierroksen kärkiajan kellottanut Fritz Dopfer laski itsensä lopputuloksissa kolmannelle sijalle.

Suomen joukkueen osalta Kitzbühelin maailmacup-viikonloppu ei tuonut pisteitä Joonas Räsäselle eikä aikaisemmissa kilpailuissa laskeneelle Andreas Romarille.

Joonas Räsäsen kommentit pujottelukilpailusta ovat katsottavissa Ski Sport Finlandin Youtube-kanavalta.

Katso tästä.

Seuraa #skisportfinland