Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Istanbulin big airissa Petja Piiroinen viides

Istanbulin big airissa Petja Piiroinen viides

Julkaistu: 20.12.2014 klo 21:01
Julkaisija: Lumilautaliitto

20.12.2014 Kauden ensimmäisessä big airin maailmancupin kisassa Piiroinen ja Korpi finaalissa.

Ensimmäistä kertaa Turkissa järjestetyssä Fisin maailmancupin kisassa korkeimmalle suomalaisista laski Petja Piiroinen. Hänen yhteispisteensä olivat 162,75. Kisan voittoon laski Seppe Smits Belgiasta yhteispisteillä 183,00. Lisäksi kisassa finaaliin laskenut Janne Korpi tuli kuudenneksi pisteillä 154,00. Nuutti Niemelä ja Ville Paumola karsiutuivat finaalista. Niemelän lopullinen sijoitus oli 16:s, Paumolan 21:s.

Kisassa tehtiin myös historiaa, kun ensimmäistä kertaa big airin maailmancupissa laskettiin myös naisten kisa. Suomalaisista mukana ollut juniorimaajoukkueen Henna Ikola satutti harjoituksissa nilkkaansa eikä pystynyt laskemaan täysikuntoisesti. Niinpä hän karsiutui myös finaalista. Naisten kisan voitti Ty Walker Yhdysvalloista pisteillä 156,50. Ikolan sijoitus oli 9:s.

- Kisat meni ihan hyvin. Tosiaan treenit oli mitä sattuu, mutta karsinta meni ok ja oli siisti laskea. Luisto oli vähän kehno, mutta ihan kiva oli. Vähän väsyttää, nyt kotiin, Petja Piiroinen kommentoi.

- Päivä on nyt pulkassa ja meni ihan kivasti tulosten puolesta. Olisi aina tietysti voinut mennä paremminkin, mutta siellä oli Korvella tosi lähellä kova onnistuminen. Backside 1260 kahdella kierroksella tuli vähän haparoiden, mutta oli todella lähellä tulla hyvinkin kovat pojot, kun edellisestä tuli revertilläkin (loppu pyörähtää maassa) ihan hyvät pisteet. Pienestähän nämä jutut on kiinni. Kuten Petjakin sanoi, niin olosuhteet olivat vähän haastavat, kun lumi oli varsinkin alastulossa aika pehmeä.
Tietysti se on - niin kuin aina - sama kaikille, ja toiset pystyivät sen hallitsemaan vähän paremmin. Mutta kyllä minusta oli hyvä suoritus koko revohkalta. Hennan osalta harmittaa, että viimeisellä treenihypyllä tuli pieni nyrjähdys nilkkaan, eikä päässyt näyttämään kisassa parastaan. Silti hyvää kokemusta nuorukaiselle, freestylen päävalmentaja Antti Koskinen kommentoi.

Petjan hypyt: backside 1080 indy, switch backside 1260 mute
Jannen hypyt: bs 1260 mute, switch backside 1080 mute

freestylen päävalmentaja Antti Koskinen, puh. 045 670 2060 / email. antti.koskinen@fsa.fi
tiedottaja Tuukka Tams, puh. 044 543 1740 / email. tuukka.tams@fsa.fi