Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Insanbulissa kauden ensimmäinen big air - naiset ensi kertaa mukana

Lumilautaliitto

Insanbulissa kauden ensimmäinen big air - naiset ensi kertaa mukana

Julkaistu: 17.12.2014 klo 12:30
Julkaisija: Lumilautaliitto

17.12.2014 Turkissa tehdään historiaa, kun big airin maailmancupissa kisataan ensi kertaa myös naisten sarjassa.

FISin maailmancupin kauden ensimmäinen big air -kisa mitellään ensi lauantaina Turkin Istanbulissa. Kaupunkikisa on historiallinen: maailmancupin historiassa ensimmäistä kertaa myös naiset ovat mukana.

Kisaan lähtee Suomesta hieno joukkue. Miehissä laskevat Ville Paumola, Nuutti Niemelä, Petja Piiroinen ja alkukaudesta jo hyvin vetänyt Janne Korpi. Naisissa kisaliivin pukevat ylleen Merika Enne ja Henna Ikola.

- Tämä on myönteinen juttu, että naiset saadaan kaiken arpomisen jälkeen mukaan. Ovathan naiset hypänneet jo useita vuosia miesten kanssa slopestylessä samoista hyppyreistä ja hyvin on mennyt. On se jo korkea aika, että naisetkin pääsevät big airiin mukaan, freestylen päävalmentaja Antti Koskinen kommentoi uudistusta.

- Naisten osalta lähdetään katsomaan mikä on meininki, eli uutta kohti. Miesten osalta edetään normaalein meikäläisin odotuksin, eli korkealle tähdätään. Janne on laskenut hienon näytön jo alle, ja onhan muillakin tietenkin tähtäin pärjätä loppuun asti. Kaikki on näille kundeille ja mimmeille mahdollista. Muuten lähdetäään innolla katsomaan, miltä Istanbul näyttää lumilautailun näkökulmasta. Varmasti tulee olemaan eksoottista, Koskinen jatkaa.

Aikataulu lauantai 20.12.
11.00 Karsinta miehet
15.00 Karsinta naiset
19.00 Finaali