Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Ilkka Herola parhaana suomalaisena 29:s Seefeldissä

Nordic Combined

Ilkka Herola parhaana suomalaisena 29:s Seefeldissä

Julkaistu: 16.01.2015 klo 15:48
Julkaisija: Nordic Combined

Suomalaisurheilijoista Ilkka Herola sijoittui parhaiten Seefeldin yhdistetyn superviikonvaihteen, niin sanotun "Seefeldin triplan" avauskilpailupäivänä. Herola oli lopputuloksissa 29:s. Muista suomalaisista Leevi Mutru löytyy lopputuloksista sijalta 35, Jim Härtull sijalta 42. Arttu Mäkiaho jäi viidenkymmenen parhaan ulkopuolelle (sija 53). Perjantain kilpailun 50 parasta jatkavat lauantaiseen kilpailuun.

"Kyllä se on sanottava, että nyt ei onnistunut mikään. Sijoitukset olivat tänään sellaisia, että viikonloppu oli käytännössä tässä jos huippusijoituksia ajattelee. Ei onnistunut hyppääminen, ei onnistunut hiihtäminen. Harmittaa kyllä todella paljon", kommentoi päävalmentaja Petter Kukkonen.

Perjantain kilpailussa hypättiin yksi hyppy ja hiihdettiin 5 kilometriä. Ilkka Herola jäi kärkeen minuutin ja viisi sekuntia. Se on Kukkosen mukaan lauantaita ja sunnuntaita ajatellen liian paljon.

"Lähdimme hakemaan ihan erilaisia sijoituksia tältä päivältä. Odotukset olivat tietysti kovat, sillä tähän viikonloppuun olimme ladanneet paljon ja keskittyminen oli kunnossa. Kaikki meni sitten eri tavalla kuin olimme ajatelleet. Joskus käy näin."

"Tärkeä viikonloppu. Valitettavasti suurimmat menestysmahdollisuudet menivät tähän päivään", Kukkonen harmittelee.

Katso kilpailun tulokset tästä