Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Ikola voittoon World Rookie Rourin finaalissa toista kertaa putkeen

Lumilautaliitto

Ikola voittoon World Rookie Rourin finaalissa toista kertaa putkeen

Julkaistu: 11.04.2016 klo 09:27
Julkaisija: Lumilautaliitto

Henna Ikola on laskenut voittoon slopestylessä World Rookie Tourin finaalissa Ischglissä Itävallassa. Ikola voitti kiertueen päätöskisan myös viime kaudella. Voitolla hän nappasi World Rookie Tourin kokonaiskisasta toisen sijan vain 12-vuotiaan japanilaisen Murase Kokomon voittaessa.

Naisten kisaa oli jouduttu lykkäämään kahteen otteeseen. Ensin perjantain karsinnat siirrettiin lauantaille sumun vuoksi, mutta sään pysyessä samanlaisena jouduttiin ottamaan varapäivä käyttöön. Näin ollen sekä miesten finaali että naisten koko kisa käytiin sunnuntaina.

Viimeistä kauttaan junioreissa laskevan Ikolan lasku oli backside 360 mellakka, frontside 360 indy, tailgrab kornerista ja frontside lipslide.

- Oli hieman turhauttavaa odottaa kisapaikalla pitkiä päiviä huonon sään takia, kun kisaa jouduttiin koko ajan siirtämään. Mutta onneksi viimeiselle päivälle saatiin hyvä keli ja hyppyritkin tuntuivat paremmilta kuin keskiviikon treenipäivänä. Tähän on hyvä lopettaa kilpailukausi ja juniorivuodet. Kiitos kaikille kivasta kaudesta. Peace out! kommentoi Ikola.

Parhaiten miehistä laski suomalaisista SM-kisoissa miesten sarjassa toiseksi laskenut Rene Rinnekangas. Hän ylsi Itävallassa viidennelle sijalle. Rinnekankaan lasku oli backside 1080 mellakka, frontside 1080 tailgrab to nosegrab, frontside haakonflip japan kornerista ja backside 270 boardslide.

- Olen tyytyväinen omaan runiini. Oli sikahauskaa laskea finaalipäivänä, kun sää oli vihdoin hyvä ja parkki kunnossa. Nyt ei muuta kuin nokka kohti Rukaa ja Wappulounasta, Rinnekangas kommentoi.

valmentaja Anni Halonen, puh. 050 374 4617 / email. annielinahalonen@gmail.com
tiedottaja Tuukka Tams, puh. 044 543 1740 / email. tuukka.tams@fsa.fi

Maajoukkueen viralliset yhteistyökumppanit ovat Veikkaus, Ruka, Honor ja Dextra.

Lumilautaliiton mediapankki:

Suomen Lumilautaliitto