Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » "HULLU" KYLÄKAUPPIAS JA SOME-KUNKKU SAMPO KAULANEN POLKEE PIAN PITKIN BARENTSIA

Jounin Kauppa

"HULLU" KYLÄKAUPPIAS JA SOME-KUNKKU SAMPO KAULANEN POLKEE PIAN PITKIN BARENTSIA

Julkaistu: 10.06.2015 klo 15:04
Julkaisija: Jounin Kauppa

LEHDISTÖTIEDOTE 10.6.2015

Julkaisuvapaa: heti

KYLÄKAUPPIAS JA SOME-KUNKKU SAMPO KAULANEN POLKEE PIAN PITKIN BARENTSIA

Hulluista tempauksistaan tuttu Äkäslompolon K-kauppias Sampo Kaulanen polkee jo toistamiseen omituisissa tamineissaan 345 km:n matkan Ylläkseltä Altaan, Pohjois-Norjaan. Viime kesänä ensimmäinen Hullun Polkasu -pyöräretki keräsi sata päisen seurueen Sampon rinnalle polkemaan ja pulahtamaan Jäämeressä. Tempaus lähti liikkeenne Sampon ideasta kerätä Jounin Kaupan Facebook sivuille 50.000 tykkääjää lupaamalla polkea matkan Italian hiihtojoukkueen sukkapuku päällään. Matkan suosio yllätti niin reitin varrella olevat kylät (Hetta, Kautokeino, Alta), kuin Sampoa ja Jounin Kauppaa Facebookissa fanittavat henkilöt (tämän hetkinen seuraajien määrä 270 000 henkilöä). Nyt toiselle 9.7.2015 Äkäslompolosta starttaavalle pyöräretkelle on osanottajamäärä jo tuplaantumassa. Altaan saavutaan lauantaina illansuussa 11. heinäkuuta, jolloin Jäämeri on lämpötilaltaan sopivan vilvoittava parisataa päiselle hullulle retkikunnalle.

Sampoa Äkäslompolon ja Altan välinen reitti alkaa kuitenkin jo tympiä. ”Ensi kesänä polkasemma Tromssaan tai Lofooteille entistä isommalla porukalla ja seuraavana Venäjälle”, suunnittelee Sampo. Tavoitteena on tehdä tapahtumasta Pohjoiskalotin suurin kevyenmielen pyöräilytapahtuma

Lisätiedot:
Sampo Kaulanen, puh. 044-3160579 sampo.kaulanen@gmail.com