Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Hiihtoliitto on vapauttanut valmentaja Kari-Pekka Kyrön kotimaisesta toimintakiellosta

Hiihtoliitto

Julkaistu: 07.09.2016 klo 19:20
Julkaisija: Hiihtoliitto

Kari-Pekka Kyrö sai elinikäisen kansainvälisen osallistumis- ja akkreditointikiellon sekä kansallisen urheilun toimintakiellon MM-hiihdoissa vuonna 2001 ilmitulleiden dopingrikkomusten vuoksi.

Suomen Hiihtoliiton johtokunta on tänään 7.9.2016 pitämässään kokouksessa kumonnut valmentaja Kari-Pekka Kyrön elinikäisen toimintakiellon kotimaassa. Ennen päätösesitystä Hiihtoliitto kuuli Suomen urheilun eettinen keskus SUEK ry:n/Suomen antidopingtoimikunta ADT:n Valvontalautakuntaa. Kuulemisessa ei ilmennyt asioita, joiden perusteella toimintakieltoa ei olisi ollut syytä purkaa.

Hiihtoliitto edistää osaltaan Kyrön kansainvälisen osallistumis- ja akkreditointikiellon purkamista lähettämällä anomuksen Kansainväliseen Hiihtoliittoon, FISiin. Kansainvälisestä osallistumis- ja akkreditointikiellon purkamisesta päättää Kansainvälisen hiihtoliiton hallitus (FIS Council), jonka seuraava kokous on 6. marraskuuta.

Suomen Hiihtoliitto, toiminnanjohtaja Mika Kulmala +358 40 576 1001

www.hiihtoliitto.fi