Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Herola kymmenes yhdistetyn kesä gp’ssä Oberwiesenthalissa

Nordic Combined

Herola kymmenes yhdistetyn kesä gp’ssä Oberwiesenthalissa

Julkaistu: 30.08.2015 klo 19:16
Julkaisija: Nordic Combined

Ilkka Herola ylsi kymmenenneksi, kun yhdistetyn kesä grand prix -sarjassa  kilpailtiin kauden ensimmäinen henkilökohtainen kilpailu Saksan Oberwiesenthalissa. Kilpailun voitti jo mäkiosuuden jälkeen kärjessä ollut Saksan Eric Frenzel. Muista suomalaisista Leevi Mutru oli 33:s ja Matti Herola 34:s.

Herola hävisi Frenzelille 53,7 sekuntia. Mäkiosuuden jälkeen Herola oli 11:s ja pääsi rullahiihtoon 1.03 kärjessä lähteneen Frenzelin jälkeen. Matti Herola oli mäkiosuuden 21:s ja Leevi Mutru 43:s.

”Vähän parempi maku jäi kuin lauantaina (Ilkka Herolan hylkäys), kaikki pääsivät maaliin ja (puku)testeistä läpi. Ilkalle tämä oli mukiinmenevä gp-avaus, joka antoi hänelle itselleen luottamusta. Ihan parasta ei kummassakaan tänään nähty. Matilta tämä oli viime vuoteen verrattuna parempi avaus ja hänellä on potentiaalia olla 20–30 paikkeilla. Leevillä on ollut mäessä vaikeuksia, mutta hän pystyi hiihdossa hyvin nousemaan. Hänellä hyvän ja huonon hypyn ero on vielä liian suuri. Toiveikkain mielin jatkamme kiertuetta”, päävalmentaja Petter Kukkonen summasi.

Kiertue jatkuu 2. syyskuuta Itävallan Tschaggunsissa.

Tulokset: http://data.fis-ski.com/pdf/2016/NK/4102/2016NK4102ROF.pdf