Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Helsinki Roosters on amerikkalaisen jalkapallon naisten Suomen mestari 2016

Suomen Amerikkalaisen Jalkapallon Liitto

Helsinki Roosters on amerikkalaisen jalkapallon naisten Suomen mestari 2016

Julkaistu: 13.08.2016 klo 22:49
Julkaisija: Suomen Amerikkalaisen Jalkapallon Liitto

Lauantai-iltana Velodromilla Helsingissä pelattu amerikkalaisen jalkapallon Naisten Vaahteraliigan loppuottelu Helsinki Roostersin ja Anders Trojans Turun välillä päättyi lopulta helsinkiläisten selvään voittoon lukemin 26–0. Roosters juhlii näin ollen Suomen mestaruutta täydellisen kautensa päätteeksi voitettuaan kauden kaikki yhdeksän otteluaan.

Ottelun arvokkaimmaksi pelaajaksi valittiin Roostersin keskushyökkääjä Jenni Linden, joka teki kaksi maalia eli touchdownia. Lisäksi pisteiden teossa onnistuivat pelinrakentaja Sanna Järvinen sekä laitahyökkääjä Janna-Jemina Seiles.

Roostersin mestaruuden kiviljalkana toimi vahva puolustus, joka onnistui Tea Törmäsen ja Riikka Kallion johdolla pitämään Trojansin yhdysvaltalaisen keskushyökkääjän Lea Kaszasin juoksut kurissa.

– Tämä ottelu sujui täysin suunnitelmiemme mukaan. Saimme pelattua vastustajan pallonkantajan pussiin ja sitten taklattua varmasti, Roostersin päävalmentaja Jarmo Lahti kertoi ottelun jälkeen.

Edellisen kerran mestaruus on päätynyt Roostersille vuonna 2011. Trojansille mitali on puolestaan historian ensimmäinen. Kolmanneksi Naisten Vaahteraliigassa sijoittui pietarilainen Valkyries.

Suomen Amerikkalaisen Jalkapallon Liitto ry on perustettu vuonna 1979. Sen päätehtävänä on järjestää ja hallinnoida amerikkalaisen jalkapallon ja lippupallon kilpailu- ja harrastustoimintaa Suomessa. http://www.sajl.fi