Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Heikki Hämäläisestä Hiihtoliiton liittovaltuuston puheenjohtaja

Hiihtoliitto

Heikki Hämäläisestä Hiihtoliiton liittovaltuuston puheenjohtaja

Julkaistu: 27.09.2014 klo 14:54
Julkaisija: Hiihtoliitto

Suomen Hiihtoliiton liittokokous on valinnut mikkeliläisen Heikki Hämäläisen liittovaltuuston uudeksi puheenjohtajaksi.  Maastohiihdon liittovaltuustoedustaja Hämäläinen on myös Suur-Savon Hiihto ry:n puheenjohtaja ja siviilityössään Osuuskauppa Suur-Savon toimitusjohtaja. Hiihtoliiton liittovaltuuston varapuheenjohtajaksi kahdeksi seuraavaksi kalenterivuodeksi valittiin alppilajien liittovaltuutettu Jari Lehtinen.

Liittovaltuustoa kaksi kautta luotsannut Asko Uurasjärvi ilmoitti jo keväällä luopuvansa liittovaltuuston puheenjohtajan tehtävästä. Uurasjärvi ei katoa kuitenkaan hiihtoareenoilta mihinkään vaan jatkaa mm. Jämin Jänteen puheenjohtajana ja puuhamiehenä. Jämin Jänne järjestää mm. yleisen sarjan SM-hiihdot tammi-helmikuun vaihteessa.

Hiihtoliiton liittovaltuusto kaudelle 1.1.2015-31.12.2016.

Hannu Koskivuori -mitali Tarmo Ängeslevälle

Ylivieskalainen Tarmo Ängeslevä, 68, palkittiin liittokokouksessa Suomen Hiihtoliiton Hannu Koskivuori-mitalilla. Ängeslevä on ollut mukana hiihtourheilussa niin seura-, piiri- kuin liittotasolla mm. valmentajana, kouluttajana, teknisenä asiantuntijana ja luottamusmiehenä usean vuosikymmenen ajan. Ängeslevä oli Hiihtoliiton liittovaltuuston jäsen 12 vuotta, maastohiihtovaliokunnan jäsen kahdeksan vuotta ja johtokunnan jäsen kaksi vuotta. Työ hiihdon parissa jatkuu edelleen, etenkin hiihtoreittien homologointityönä.

Suomen Hiihtoliiton liittovaltuusto on perustanut Hannu Koskivuori -mitalin jaettavaksi ansioituneelle hiihdon piirissä toimivalle henkilölle, yhteisölle tai järjestölle. Hannu Koskivuori sai vastaanottaa nimikkomitalinsa ykköskappaleen SHL:n liittovaltuuston kokouksessa 24.11.1985. Tästä lähtien mitali on jaettu vuosittain.

Mitalin saajista päättää vuosittain toimikunta, johon kuuluvat Suomen Hiihtoliiton kunniapuheenjohtaja, puheenjohtaja, varapuheenjohtajat ja liittovaltuuston puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja.

Hannu Koskivuori-mitalin saaneet 1985-2014.

Lisätiedot: Suomen Hiihtoliitto, puheenjohtaja Jukka-Pekka Vuori, p. 050 5987 064

Liitteenä käyttövapaita kuvia:
(Kuvaaja:Suomen Hiihtoliitto)

1) Tarmo Ängeslevä ja Jukka-Pekka Vuori
2) Väistyvä liittovaltuuston puheenjohtaja Asko Uurasjärvi ja Hiihtoliiton puheenjohtaja Jukka-Pekka Vuori
3) Suomen Hiihtoliiton logo

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon