Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Hannu Kellasta Lahden vuoden 2017 MM-kisojen avajaisten taiteellinen johtaja

Lahti 2017

Hannu Kellasta Lahden vuoden 2017 MM-kisojen avajaisten taiteellinen johtaja

Julkaistu: 17.09.2015 klo 15:30
Julkaisija: Lahti 2017

Hollolalainen Hannu Kella on nimitetty vuoden 2017 pohjoismaisten hiihtolajien MM-kisojen avajaisista vastaavaksi taiteelliseksi johtajaksi. Avajaisista suunnitellaan kansainväliset mitat täyttävää, satavuotiasta Suomea juhlistavaa tapahtumaa.

Hannu Kella on työskennellyt kulttuurialalla kohta 20 vuoden ajan muun muassa säveltäjänä, sovittajana, muusikkona ja tuottajana.  Kansainvälisistä suurtapahtumista Kellalla on kokemusta muun muassa vuonna 2007 Suomessa järjestetyistä Euroviisuista, missä hän vastasi 90 miljoonalle tv-katsojalle välitetyn väliaikanumeron sävellyksestä, sovituksesta ja musiikkituotannosta.

- Paikallisen osaamisen tuominen näin näkyvälle kansainväliselle estradille on upea asia ja suhtaudun tehtävään kunnioituksen ja innostuksen sekaisin tunnelmin. Hiihtourheilun fanina tämä työ on pitkäaikainen unelmani, toteaa Kella.

Hannu Kella vastaa MM-kisojen avajaisten kokonaisvaltaisesta suunnittelusta, johon kuuluvat muun muassa käsikirjoittaminen, esiintyjävalinnat ja musiikkituotanto. Suunnitelmien edetessä hän kokoaa ympärilleen taiteellisen työryhmän.

- Avajaisten pääosassa tulevat olemaan visuaalisuus ja musiikki. Haluamme ennen kaikkea tarjota paikalle saapuvalle yleisölle unohtumattoman elämyksen, jonka myötä juhlakisat saavat arvoisensa lähtölaukauksen, kaavailee Kella.

Lahti järjestää pohjoismaisten hiihtolajien MM-kilpailut vuonna 2017 historiallisen seitsemännen kerran. Lahti2017 tulee olemaan Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlavuoden suurin yleisötapahtuma.

Lisätiedot:
Avajaisten taiteellinen johtaja Hannu Kella, 044-548 0663
Pääsihteeri Janne Leskinen, 0400-300 930

Liitteenä julkaisuvapaa kuva Hannu Kellasta. Kuva: Lahti2017.

#Lahti2017
FIS Nordic World Ski Championships