Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Halfpipen maailmancup alkaa Yhdysvalloista - joukkueelle apua olympiamitalistista

Lumilautaliitto

Julkaistu: 03.12.2014 klo 15:08
Julkaisija: Lumilautaliitto

Fisin halfpipen maailmancupin avauksessa mukana suomalaisia. Markku Koski aloittaa joukkueen mentorina.
Tällä viikolla Copper Mountainilla Coloradossa kisataan kauden ensimmäinen halfpipen maailmancupin kilpailu. Kilpailuun ottavat osaa Janne Korpi, Markus Malin, Ella Suitiala ja Henna Ikola. Kisasta odotetaan kovatasoista: onhan se ensimmäinen maailmancupin halfpipe-kilpailu Sotshin olympialaisten jälkeen.
Freestylejoukkueen päävalmentaja Antti Koskinen lähtee liikkeelle kuitenkin varovaisesti:
- Kyseessä on kauden ensimmäinen halfpipekisa ja ensimmäinen Sotshin olympialaisten jälkeen. Harmillisesti Markus satutti olkapäätään heti kauden ensimmäisellä leirillä, ja muidenkin laskijoiden osalta paipinlasku on jäänyt vähiin, kun olosuheita ei ole ollut meidän saatavilla. Nyt täytyy ottaa täysi hyöty irti niistä päivistä mitä Copper Mountainilla saadaan. Odotuksia ei juuri ole, tämä toimii nyt alkuvalmisteluna MM-kisoja varten, freestylen päävalmentaja Antti Koskinen kommentoi.

Koski aloittaa mentorina - katso video
Lumilautamaajoukkueen mentorina aloittaa Torinon olympialaissa pronssia voittanut Markku Koski. Hänen ensimmäinen komennuksensa on nyt alkanut Yhdysvaltojen matka. Hänen tehtäväänsä kuuluu joukkueen apuvalmentaminen, fiiliksen luominen ja mukana laskeminen. Varsinkin tempuissa hän pystyy auttamaan erityisen hyvin: Koski on edelleen aktiivinen ammattilaskija ja yksi Suomen tunnetuimmista lumilautailijoista. Hän on tehtävästään innoissaan:
- Tosi mukava on olla taas mukana Lumilautaiiton toiminnassa. Kaikilla on ollut tosi vahva yhdessä tekemisen meininki, ja loistava ilmapiiri näkyy myös ulospäin niin oli helppo lähteä mukaan. On ollut myös siisti nähdä, että koko lumilautascene on ollut fiiliksissä Liiton jutuista. Itselle lähes kaikki laskijat on tuttuja niin on hienoa, kun saa kavereiden kanssa tehdä juttuja. Omalta osalta odotan, että saisi pidettyä positiivista meininkiä yllä ja sitä kautta jengillä olisi hauska olla reissussa ja oppia uusia juttuja. Kuvaukseen yritän myös panostaa mahdollisimman paljon, että laskijat näkevät omia juttuja ja saavat matskua sosiaaliseen mediaan. Toivottavasti ne matskut motivoisivat myös uusia junnuja aloittamaan ja jatkamaan laskemista, Markku kertoo.

Aikataulu Copper Mountain halfpipe maailmancup (Suomen aikaa):

Torstai 4.12.
18:30 karsinnat, naiset
20:50 karsinnat, miehet
Perjantai 6.12.
21:30 finaalit

freestylen päävalmentaja Antti Koskinen, puh. 045 670 2060 / email. antti.koskinen@fsa.fi
tiedottaja Tuukka Tams, puh. 044 543 1740 / email. tuukka.tams@fsa.fi

Lumilautaliiton mediapankki: