Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Haku Vuokatti-Ruka Urheiluakatemian valmennukseen alkaa

Lumilautaliitto

Haku Vuokatti-Ruka Urheiluakatemian valmennukseen alkaa

Julkaistu: 16.12.2015 klo 10:25
Julkaisija: Lumilautaliitto

Tervehdys Vuokatti-Ruka Urheiluakatemiasta!

Toivottavasti Urheiluakatemiamme on jo tuttu käsite seurassanne. Toimintamme ulottuu yläkouluikäisistä laskijoista aina varusmiespalvelusta tai korkeakoulututkintoa suorittaviin lumilautailijoihin asti. Suurin ja näkyvin toimintamme muoto on toisen asteen koulutusta opiskelevien urheilijoiden valmennusryhmä Vuokatissa. Tähän päivittäisvalmennuksen ryhmään voivat kuulua Sotkamon Urheilulukiossa ylioppilastutkintoa opiskelevat ja Kainuun Ammattioppilaitoksessa tai Vuokatin Urheiluopistolla ammattitutkintoa opiskelevat lumilautailijat. Käytännössä valmennusryhmän jäsenet asuvat ja harjoittelevat Vuokatissa saaden valmentautumisesta koulukursseja. Siten urheilu kuuluu osaksi ylioppilas- tai ammattitutkinnon suorittamista.

Valmennusryhmään hakeminen tapahtuu yhteishaun kanssa samaan aikaan. Tämän hetkiset 9-luokkalaiset varmasti tietävätkin jo miten yhteishaku toimii, mutta tässä vielä muistutuksena ohjeet yhteishakuun:

Hakeminen toisen asteen koulutukseen tapahtuu opintopolku.fi-palvelun kautta. Yhteishakuaika alkaa 23.2. klo 8:00 ja päättyy 15.3.2016 klo 15:00. Vuokatti-Ruka Urheiluakatemian valmennusryhmiin hakevat urheilijat hakevat lisäksi erillisellä lomakkeella haluamaansa valmennusryhmään, ja hakijat kutsutaan oman lajinsa pääsykokeisiin. Valmennusryhmiin hakeva urheilija täyttää haun yhteydessä urheilijatietolomakkeen "Hakulomake urheiluoppilaitoksiin 2016", joka pitää palauttaa 15.3.2016 mennessä osoitteeseen: Sotkamon lukio, Markkinatie 1, 88600 Sotkamo.

Pääsykokeet järjestetään Vuokatissa maanantaina 11.4.2016. Pääsykokeissa testataan laskijoiden laskutaitoja, voimistelu-, kehonhallinta- ja trampoliinitaitoja, lihaskuntoa sekä Sotkamon Urheilulukioon hakijoille tehdään myös englannin, ruotsin ja matematiikan lähtötasotesti. Pääsykokeessa urheilijat myös haastatellaan ja heidän lähettämät laskuvideot voidaan huomioida arvostelussa. Pääsykoe Vuokatissa kestää koko päivän n. klo 8–18. Valmennusryhmään pääseminen perustuu peruskoulun keskiarvoon, lajiliiton antamiin pisteisiin sekä pääsykokeen pisteisiin. Valmennusryhmään pääseminen edellyttää tietysti myös oppilaitokseen hyväksytyksi tulemista.

Tarkemmat tiedot hakemisesta urheiluakatemian eri oppilaitoksiin (Sotkamon Lukio, Vuokatin Urheiluopisto, Kainuun Ammattiopisto) http://www.vuokattirukaurheiluakatemia.fi/Hakeminen​

Muistathan mainita yhteishausta seurassasi, jos teillä on asiasta kiinnostuneita 9-luokkalaisia lumilautailijoita!

Tulemme lähettämään Vuokatti-Ruka Urheiluakatemian Lumilautailun esitteitä postissa seuroille, joiden postitusosoitteet meillä on tiedossa. Esitteissä on tietoa sekä yläkoululeirityksen, että toisen asteen opiskelijoiden valmennusryhmän toiminnasta ja niitä voi jakaa Urheiluakatemian toiminnasta kiinnostuneille junioreille.

Seurat, joille postitusosoite löytyy:

Sputnik Snowboarding Team
Tatra Snowboarding ry
Mountain Club Ounasvaara
Kouvolan Snowboarders
KuoSi Freestyle ry
Soul Vuokatti
Suomen Naislautailijat Ry
Ryhti-Ski Team
Levi Ski club
Vasa Skidklubb
Meri-Teijon Alppiseura ry

Jos oma seurasi ei ollut yllä olevassa listassa, ilmoittaisitko seuranne postitusosoitteen Jussi Räsäselle: jussi.rasanen@fsa.fi .  Ilmoita myös jos haluatte, että lähetämme teille Vuokatti-Ruka Urheiluakatemian Lumilautailu-esitteitä.

Terveisin,
Vuokatti-Ruka Urheiluakatemian ja Lumilautaliiton valmentajat Simo Suopanki, Anni Halonen, Tero Manninen, Priidik Vesi ja Jussi Räsänen

Simo Suopanki, puh. 050 534 2177 / email. simo.suopanki@fsa.fi

Lumilautaliiton mediapankki: