Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Haku Omnian ammattiopiston Huippu-urheilijapolulle käynnissä 24.2.–14.3.2014

Omnia

Haku Omnian ammattiopiston Huippu-urheilijapolulle käynnissä 24.2.–14.3.2014

Julkaistu: 07.03.2014 klo 11:06
Julkaisija: Omnia

Omnian ammattiopisto on osa Pääkaupunkiseudun Urheiluakatemia Urheaa. Kaikkiin ammattiopiston perustutkintoihin hyväksytyillä opiskelijoilla on mahdollisuus valita Huippu-urheilijapolku, jossa tavoitteellinen valmentautuminen huomioidaan osana suoritettavan ammatillisen tutkinnon opintoja.

Koulutukseen hakeudutaan yhteishaussa 24.2.–14.3.2014 opintopolku.fi-sivustolla.

Huippu-urheilijapolulla pakollisen liikunnan lisäksi urheiluopintoja voidaan sisällyttää ammatilliseen perustutkintoon jopa 24 opintoviikkoa. Näitä opintoja varten laaditaan opiskelijoille henkilökohtainen opiskelusuunnitelma yhdessä urheiluseurojen kanssa.

Espoolaisista toisen asteen oppilaitoksista jäseninä Urheassa ovat myös Haukilahden lukio ja Leppävaaran lukio. Urhea-oppilaitokset toimivat yhteistyössä Espoon liikuntapalveluiden ja espoolaisten urheiluseurojen kanssa, jotka vastaavat ammattivalmennuksesta. Tässä vaiheessa mukana olevat seurat ovat: Blues, Cetus, EGS, ESB, EsTT, Esport Oilers, FC Espoo, FC Honka, Olarin Voimistelijat, Tapiolan Honka ja Westend Indians. Yhteistyötä laajennetaan tarvittaessa.

Omnia vastaa jäsenkuntiensa Espoon, Kauniaisten ja Kirkkonummen ammatillisesta toisen asteen koulutuksesta. Monialaisessa koulutuskuntayhtymässä on vuositasolla noin 10.000 ammatillisen koulutuksen opiskelijaa, joista perustutkintokoulutuksessa on noin 5.000.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki