Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Haku avoinna: Vuoden Agilityseura 2014

Haku avoinna: Vuoden Agilityseura 2014

Julkaistu: 22.10.2014 klo 09:24
Julkaisija: Suomen Agilityliitto ry

Jakelu: SAGIn jäsenseurojen puheenjohtajat ja agility-yhteyshenkilöt

Suomen Agilityliitto valitsee tänä vuonna ensimmäistä kertaa Vuoden Agilityseuran. Jäsenyhdistykset voivat ilmoittaa oman ehdokkaansa viimeistään 29.10.2014. Vuoden Agilityseura 2014 on Suomen Agilityliiton ehdokas vuoden 2014 urheiluseuraksi Valo ry:n kilpailussa.

Onko sinun seurasi Vuoden Agilityseura 2014?

Vuoden Agilityseura 2014 ja Vuoden Urheiluseura 2014 palkintojen teemana on yhteistyö, yksi suomalaisen urheilun menestystekijöistä.

Jokainen Suomen Agilityliiton jäsenseura voi ehdottaa yhtä seuraa palkittavaksi. Seurat voivat asettaa ehdolle myös itsensä. Ehdotus perusteluineen (lomake liitteenä) pitää lähettää SAGIn hallintotoimikunnalle hallinto-tmk@agilityliitto.fi viimeistään 29.10.2014. Hallitus päättää palkittavan seuran hallintotoimikunnan esityksen perusteella.

Vuoden Agilityseura 2014 palkitaan Suomen Agilityliiton vuosikokouksessa.

Osallistumiskriteerit

Vuoden Agilityseura valitaan samoilla kriteereillä kuin vuoden urheiluseura.

Vuoden Agilityseura on

• Aktiivinen, yhteistyökykyinen ja rohkea verkostojen rakentaja

• Seura tekee yhteistyötä esimerkiksi muiden urheiluseurojen, koulun, vanhempien, kunnan ja yritysten kanssa

• Yhteistyön kautta on voinut syntyä uusia ryhmiä, uusia harrastemuotoja, uusia olosuhteita, kustannusten säästöä….

• Merkille pantavia ovat uudet yhteistyön innovaatiot!

Perusedellytyksenä on laadukas toiminta. Lisäksi seura tarjoaa monipuolisia mahdollisuuksia olla mukana urheilemassa ja liikkumassa.

Vuoden Agilityseura on ry-muotoinen, se on toiminut vähintään viisi vuotta ja se noudattaa toiminnassaan hyvää hallintotapaa.

Vuoden Urheiluseura 2014

Valo ry palkitsee Suomen Urheilugaalassa 13.1.2015 Vuoden Urheiluseuran 2014. SAGIn ehdokas palkittavaksi tulee olemaan Vuoden Agilityseura 2014. Urheilugaalan finaaliin pääsee kolme Valon valitsemaa seuraa. Finalistit esitellään 11.12.2014 Gaalaristeilyllä sekä YLEn urheiluviikonloppu -lähetyksissä. Vuoden Urheiluseura 2014 palkitaan 10 000 euron stipendillä.

Lue lisää: Yle Urheilu ja Valo esittelevät suomalaista urheiluseuratoimintaa - nyt etsitään Vuoden urheiluseuraa

Suomen Agilityliitto SAGI on suomalaisten agilityä harrastavien yhdistysten muodostama liitto. Liiton pääasiallisena tarkoituksena on edistää ja kehittää agilityurheilua, -liikuntaa ja -harrastetoimintaa tavoitteenaan ihmisten fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen kehittäminen. Liiton perustana ovat liikunnan eettiset arvot ja urheilun reilun pelin periaatteet sekä tasa-arvon edistäminen. Toiminnan perustana on koirien fyysinen ja psyykkinen terveys, niiden yhteiskuntakelpoisuuden lisääminen ja hyvä kohtelu.

SAGI on Suomen Kennelliitto – Finska Kennelklubben ry:n jäsen ja Valtakunnallinen liikunta- ja urheiluorganisaatio ry:n (VALO) kumppanuusjäsen.