Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Folksam Vahinkovakuutus Oy Olympiajoukkueen kumppaniksi – yhteisenä tavoitteena varmistaa suomalaisurheilijoiden terve ja turvallinen urheilu-ura.

Folksam

Julkaistu: 18.09.2015 klo 10:30
Julkaisija: Folksam

Rio de Janeirossa järjestettävät, vuoden 2016 kesäolympialaiset lähestyvät ja urheilijoiden terve ja turvallinen valmistautuminen tuleviin olympialaisiin on keskeisiä painopisteitä. Konkreettisina toimenpiteinään Olympiakomitea edistää vammoja ennaltaehkäisevää terveys- ja harjoitustietoisuutta, sekä kehittää urheilijoiden terveydenhuoltoa, omalääkärijärjestelmää ja urheilijoiden vakuutusmallia. Tämän tavoitteen saavuttamiseksi on solmittu yhteistyön Folksam Vahinkovakuutus Oy:n kanssa.

-Olemme erittäin tyytyväisiä alkavasta yhteistyöstä, joka tarkoittaa että Folksam nyt vakuuttaa kaikki
Suomen olympiaurheilijat.
Haluamme osaltamme tukea asiakkaidemme terveyttä ja turvallisuutta, joten on luonnollista, että osallistumme myös suomalaisen, turvallisen huippu-urheilun kehittämiseen yhdessä Suomen Olympiakomitean kanssa,
sanoo Folksam Vahinkovakuutus Oy:n myynti & markkinointijohtaja Patrick Holm.

Kumppanuus Olympiakomitean kanssa on meille luontevaa, sillä emoyhtiömme on jo pitkään panostanut urheiluvakuutuksiin. Mahdollisten loukkaantumisten ja sairastumisten sattuessa on urheilijan kuntoutus- ja vakuutusprosessin oltava tehokas ja laadukas, jotta urheilijan harjoittelu pääsee jatkumaan mahdollisimman nopeasti, jatkaa Holm.

Juuri nyt kesälajien urheilijat ovat huikealla matkalla kohti Rion olympialaisia ja talviurheilijat puolestaan suuntaavat jo katsettaan Peyongchangiin ( Etelä-Korea 2018). Tuolla matkalla jokainen terve päivä antaa mahdollisuuksia kehittyä. Huippusuorituksen kehittäminen on jatkuvaa etsimistä ja omien rajojen haastamista. Tuon matkan paras mahdollinen tukeminen on meidän tehtävä. Tähän tarvitsemme mukaan parhaat yhteistyötahot urheilijoiden tueksi, kertoo Olympiakomitean Huippu-urheiluyksikön johtaja Mika Kojonkoski.

Suomen Paralympiakomitea on toiminut yhteistyössä Folksamin kanssa jo vuodesta 2013. Turvallinen urheilu on koko urheiluyhteisölle ja urheilijoille tärkeä teema. On erinomaista, että asia saa julkisuutta yhteistyön kautta, toteaa Paralympiakomitean pääsihteeri Tiina Kivisaari.

Kaksinkertainen olympiaurheilija, uimari Emilia Pikkarainen toimii yhteistyön kummiurheilijana ja kertoo kokemuksistaan urheilijan arjesta ja turvallisesta urheilusta. Yhteistyön edistämistä voi seurata Folksamin ja Olympiakomitean kanavissa:

www.folksam.fi

www.sport.fi

Lisätiedot:

Suomen Olympiakomitea,  Ville Köngäs, 040 661 0769

Folksam Vahinkovakuutus Oy, Patrick Holm, 050 595 2743

Folksam Vahinkovakuutus Oy on osa ruotsalaista Folksam Sak –konsernia. Folksam Vahinkovakuutus tarjoaa kattavan vakuutusturvan, sekä vapaaehtoisia että lakisääteisiä vahinkovakuutuksia, yksityis- ja yritysasiakkaille sekä maatalouksille. Visiomme on, että ihmiset tuntisivat turvallisuutta kestävässä maailmassa. Olemme henkilökohtaisia, sitoutuneita ja vastuuntuntoisia. www.folksam.fi