Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » FIS arvioi junioriprojektit - Lasten Mäkiviikko kolmanneksi paras

Hiihtoliitto

FIS arvioi junioriprojektit - Lasten Mäkiviikko kolmanneksi paras

Julkaistu: 07.06.2014 klo 08:30
Julkaisija: Hiihtoliitto

Kansainvälisen Hiihtoliiton (FIS) kevätkongressi Espanjan Barcelonassa päättyi perjantaina. Viimeisessä yleiskokouksessa palkittiin myös FISin alaisten kansallisten liittojen junioriprojekteja.

Suomen Hiihtoliiton toteuttama Lasten Mäkiviikko valittiin jo aiemmin toukokuussa yhdeksän parhaan finalistin joukkoon. Perjantaina julkistettiin kolme parasta. Erittäin tasokkaiden projektien joukossa Mäkiviikko nousi kolmanneksi.

”Taso oli tänä vuonna todella korkea. Kaikki maat olivat tehneet loistavaa työtä lasten kanssa ja saimme kiitosta myös Kansainvälisen olympiakomitean edustajalta Antoine Goetschyltä, joka istui arviointiraadissa. On upeaa nähdä, miten uusi taso on saavutettu lapsille suunnatussa toiminnassa”, sanoi FISin Bring Children to Snow -ohjelman koordinaattori Andrew Cholinski.

Parhaana projektina palkittiin Hollannin ”Wintersport Experience”. Toiseksi nousi Yhdysvaltain ”NANA Nordic” ennen Lasten Mäkiviikkoa.

”Suomessa ei vuosiin ole pystytty tuottamaan juniorien rekrytointiprojektia mäkiurheilussa. Mäkiviikko syntyi todelliseen tarpeeseen, ja nyt on mahtavaa lähteä jatkamaan tätä, koska konsepti, tavoitteet ja toimenpiteet on todettu hyviksi ja huomioitu myös kansainvälisesti”, sanoo projektinjohtajana toiminut Soili Hirvonen.

FIS palkitsee voittajat rahapalkinnoin. Lisätietoja arviointiperusteista http://snowkidz.com/cmsfiles/award_regulations.pdf

FIS tiedote palkituista projekteista http://www.fis-ski.com/news-multimedia/news/article=decisions-the-49th-international-ski-congress-barcelona-spa.html

Lisätietoja Lasten Mäkiviikko -projektista liitteenä olevasta esityksestä sekä tiedotteista http://news.cision.com/fi/suomen-hiihtoliitto/?q=lasten%20m%C3%A4kiviikko

FIS tiedote finaalivaiheeseen yltäneistä projekteista http://snowkidz.com/en/Service/News/FIS_SnowKidz_Award_Finalists

Lisätietoja Bring Childen to the Snow -ohjelmasta, SnowKidz -palkinnosta sekä kaikista finalisteista http://www.snowkidz.com/

Projektijohtaja Soili Hirvonen, soili.hirvonen@source.fi
Projektikoordinaattori Sanni Kivipelto, sanni.kivipelto@source.fi, 050 590 9163

www.kansallistalkoot.fi/lapset
www.facebook.com/lastenmakiviikko

Lasten Mäkiviikko on Suomen Hiihtoliiton ja hiihtoseurojen yhdessä järjestämä kiertue mäkihypyn ja yhdistetyn juniorityön tukemiseksi. Mäkiviikkotapahtuma on tarkoitettu alakoulujen oppilaille sekä päiväkotien lapsille. Mäkiviikolla lapset pääsevät kiertuepäivien aikana tutustumaan lumilajeihin ja saavat positiivisen kokemuksen liikunnan parissa. Päiväkohtaiset ohjelmat toteutetaan yhdessä paikallisten mäki- ja hiihtoseurojen kanssa. Mäkiviikon mahdollistivat Berner Oy:n LV-tuotesarja ja Lidl Suomi Ky.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki