Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Finaalipaikat pienestä kiinni Varnan maailmancupin osakilpailussa

Suomen Voimisteluliitto

Finaalipaikat pienestä kiinni Varnan maailmancupin osakilpailussa

Julkaistu: 13.05.2016 klo 21:53
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Bulgarian Varnan maailmancupin osakilpailu on polkaistu tehokkaasti käyntiin, kun kaikkien telineiden karsinnat voimisteltiin tänään. Osakilpailu jatkuu viikonlopun ajan telinefinaaleilla, jossa ei valitettavasti nähdä suomalaisväriä.

Permannolla voimistelivat tänään olympiapaikan itselleen lunastanut Oskar Kirmes (Espoon Telinetaiturit) sekä Heikki  Saarenketo (Jyväskylän Voimistelijat). Kirmes voimisteli hienon sarjan, mutta viimeisen volttin alastulossa tullut korjauspomppu vei finaalipaikan. Kirmeksen pisteet permannolta 14,400, samat kuin ranskalaisella Hrimechellä, jolloin finaalipaikka jaetaan E-pisteiden suuruuden perusteella ja finaalipaikan nappasi tällä kertaa ranskalainen, Kirmeksen sijoitus 10. Saarenketo voimisteli myöskin sarjansa tyylillä läpi, pisteet 14,000 ja sijoitus 18.

"Volttien alastuloissa tuli harmittavia askeleita, jotka rokottivat pisteitä. Tuomarilinja tuntui todella tiukalta", tuumasi Saarenketo permantosuorituksestaan.

Hevosella ainoana suomalaisena nähtiin Kirmes. Hän sijoittui pisteillään 11,400 sijalle 27.

Renkailla Voimisteluseura Helsingin Markku Vahtila sijoittui jälleen tiukasti ensimmäiselle varasijalle finaaliin, jääden finaalipaikasta vain 0,050 pisteen päähän. Vahtilan sijoitus siis 9. ja pisteet 14,250.

"Sarja tuntui hieman raskaalta aamukilpailussa, mutta meni kuitenkin läpi ilman suuria virheitä", kommentoi Vahtila.

Saarenkedolla oli epäonnea hypyssä, kun ensimmäisen hypyn kierre lähti vinoon ja kierre oli pakko keskeyttää. Saarenkedon hypyn pisteet 13,300 ja sijoitus 16.

Nojapuilla Kirmes voimisteli sijalle 20 pistein 13,200 sekä rekillä pisteet 13,750 ja sijoitus 13.

"Kovacks-irrotus tuli rekillä hyvin kiinni ja alastulossa askel, josta tuomarit rokottivat -0,3 pistettä. Nojapuilla tuli väliheilahdus uuden volttiliikkeen perään, mutta muuten sarja sujui hyvin", totesi suorituksiinsa tyytyväinen Kirmes.

Viime viikonlopun Pohjoismaiden mestaruuskisat sekä yölliset matkustamiset näkyivät miehissä pienenä väsymyksenä", totesi valmentaja Timo Holopainen.

Telinevoimistelun Euroopan mestaruuskilpailujen ennakkopressiin to 19.5. klo 10 alkaen Liikuntamyllyyn (Myllypurontie 1, Helsinki).

Varnan osakilpailujen tulokset www.varnaworldcup2016.com

2. Axel Augis FRA 14,850
3. Daniil Kazachkov RUS 14,700
13. Oskar Kirmes FIN 13,750

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki