Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » EräViikingit liigakärkeen, Classicista Tampereen herra

Salibandyliitto

EräViikingit liigakärkeen, Classicista Tampereen herra

Julkaistu: 08.10.2016 klo 22:44
Julkaisija: Salibandyliitto

EräViikingit otti vuorostaan maalierolla Salibandyliigan kärkipaikan kun se kaatoi tänään Jyväskylässä Happeen 7-6. Joukkue on nyt tasapisteissä Westend Indiansin, Classicin ja Nokian KrP:n kanssa, mutta nelikosta vain Indians ja Classic porskuttavat ilman pistemenetyksiä.

EräViikingit karkasi toisessa erässä jo 6-3-johtoon, mutta keskisuomalaiset nousivat runsaat kahdeksan minuuttia ennen loppua jo tasalukemiin. Pelikellossa oli jäljellä neljä ja puoli minuuttia kun Miko Kailiala iski Lauri Kapasen syötöstä helsinkiläisten voitto-osuman. Pistetilastossa loistivat joukkueiden ykkössentterit kun EräViikinkien Jani Kukkola kirjautti 1+2 ja Happeen Petri Kauko 0+3.

Tampereen paikallisottelussa mestari Classic löi Kooveen 6-5 noustuaan toisena perättäisenä iltana tappioasemasta voittoon. Koovee johti avauserässä 3-1 ja kolmannessa 4-3, mutta viimeisen kympin alussa Riku Reunamäki laukoi Classicin jo edelle. Kooveen Lassi Kotovaara kuittasi vielä kerran, mutta Riku Reunamäen puolitoista minuuttia ennen loppua tekemään maaliin isännät eivät enää kyenneet vastaamaan.

- Meidän osalta peli oli virheiden sävyttämä. Puolustaminen oli oikeastaan aika hyvää, vaikka viisi päästettiinkin. Koovee teki maaleja meidän heikoista hyökkäyksiinlähdöistä seuranneista pallonmenetyksistä, Classicin päävalmentaja Petteri Nykky sanoi joukkueen sivuilla.
- Virittäytyminen ei ollut meiltä ihan A-luokkaa, mutta on tietysti hyvä merkki, että tällaisistakin peleistä onnistutaan kaivamaan pisteet.

Vahva alku pohjusti OLS:n syksyn kolmannen voiton kun nousija LASB taipui Oulussa 5-3. Tatu Kiipeli, Olli Kinnunen ja Joni Sieppi takoivat oululaiset 13 minuutissa 3-0-johtoon, josta vieraat eivät enää toipuneet. Pitkä kiri nosti LASB:n kuusi minuuttia ennen loppua vielä lukemiin 4-3, sitten iski Antti Nieminen ylivoimalla lopullisen niitin kotivoitolle.

Lauantain selvin peli tarjoiltiin Pasilassa, jossa SPV kaatoi jumbo M-Teamin murskalukemin 9-2. Helsinkiläiset sinnittelivät tuntumassa vain ensi erän, toisessa Jari Hankkio ja Mikko Kohonen laukoivat SPV:n karkumatkalle. Kolmannessa erässä isäntien verkko pöllysi vielä viidesti liigan pistepörssiä johtavan Jari Hankkion vispatessa tahtipuikkoa tehoilla 3+1.

Salibandyliiga jatkuu sunnuntaina otteluilla SPV - SalBa ja LASB - M-Team.

Salibandyliitto on valtakunnallinen liikunta- ja urheilujärjestö, jonka sarjoihin osallistuu yli 50 000 pelaajaa. Salibandya ja sählyä harrastaa Suomessa n. 400 000 henkilöä.

Seuraa meitä: floorball.fi | facebook | twitter | instagram