Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Ensimmäisen kilpailupäivän tulokset - Rytmisen voimistelun World Cup 26.-28.2.2016

Suomen Voimisteluliitto

Julkaistu: 26.02.2016 klo 20:00
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Rytmisen voimistelun World Cup käynnistyi perjantaina. 28 vuotta on vierähtänyt edellisistä Suomessa järjestetyistä rytmisen voimistelun arvokilpailuista. 36 yksilöä ja kuusi joukkuetta loivat Espooseen jännittävän kilpailupäivän ensimmäisillä suorituksillaan.

"Tämä on ollut jännittävä, ja kauan odotettu päivä. Matolla on nähty melkein nappisuorituksia, mutta vastaavasti ihan kaikki eivät ole vielä lunastaneet suorituksillaan yleisön odotuksia. Suomalaisilla puolestaan on hieno kilpailupäivä takana ja erinomaiset mahdollisuudet sunnuntain finaalipaikkoihin", kilpailujen johtaja Alexandra Mavrakis kommentoi ensimmäisen päivän päätteeksi.

Kilpailut käynnistyivät mielenkiintoisella joukkuekilpailulla, jossa viisi jo Rion olympialaisiin paikkansa lunastanutta joukkuetta kilpailee Suomen maajoukkueen kanssa. Ensimmäisen välineen, perjantain nauhaohjelman jälkeen, suomalaiset lähtevät 2-ottelun keila-vanne -ohjelmaan viidenneltä sijalta. Rioon suuntaava Ukrainan joukkue lähtee suomalaisten takaa-ajoon 0.550 pisteen erolla.

Yksilöissä erityisesti Ukrainan Ganna Rizatdinova yllätti alkukauden vahvalla kisakunnollaan. Rizatdinova sijoittui ensimmäisenä päivänä vanneohjelmallaan 1. sijalle (pistein 18.400) ja pallolla puolestaan 2. 18.400

Perjantaina suorituksien jälkeen yksilöiden 4-ottelussa kolmen kärki, Aleksandra Soldatova (RUS), Rizatdinova ja Yeon Jae Son (KOR) ovat 0,350 pisteen sisällä toisistaan. Tulevina päivinä yksilökilpailuissa yksikin virhe voi ratkaista mitalisijoitukset.

Yksilöt 4-ottelu

1. Aleksandra Soldatova (RUS) yht. 37.10

2. Ganna Rizatdinova (UKR) yht. 36.80

3. Yeon Jae Son (KOR) yht. 36.75

8. Ekaterina Volkova (FIN) 34.90

21. Jouki Tikkanen (FIN) 33.40

Joukkueet 2-ottelu

1. Venäjä yht. 17.400

2. Israel yht. 17.35

3. Espanja 17.30

5. Suomi yht. 16.65

Kilpailujen kaikki tulokset ja seuraavan päivän suorituslistat

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki