Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Elli Pikkujämsä otti hopeaa junioreiden MM-kisoissa

Lumilautaliitto

Elli Pikkujämsä otti hopeaa junioreiden MM-kisoissa

Julkaistu: 30.03.2014 klo 19:45
Julkaisija: Lumilautaliitto

14-vuotias, turkulainen Elli Pikkujämsä on tullut toiseksi Italian Valmalencossa junioreiden maailmanmestaruuskisojen slopestylessä rookie-tyttöjen sarjassa. Hän keräsi toisesta laskustaan pisteet 82,75. Hänen hopearuninsa oli 50-50 frontside 180, caballerial 540 tailgrab, backside 720 mute, boardslide ja 50-50 to boardslide to fakie.

Kilpailun voittoon laski Hailee Mattingley Yhdysvalloista pisteillä 89,00. Neljänneksi kisassa tuli Henna Ikola. Rookie-pojissa Rene Rinnekangas oli hienosti viides.

- Fiilis on bueno. Keli oli kohdallaan ja reilit ja boksit sopivan haastavia. Omassa ranissani parhaiten onnistui caballerial 540. Nämä junnujen MM-kisat olivat hyvä juttu. Kisan taso oli kyllä kovempi kuin viime vuonna, joten hopeamitali yllätti. Meidän joukkue oli ihana ja täynnä kovia laskijoita, Pikkujämsä kommentoi.

Aiemmin lasketussa halfpipessä kaikki finaaleissa olleet suomalaiset laskivat hienosti. Rookie-tytöissä Elli Pikkujämsä oli yhdeksäs ja Henna Ikola yhdestoista, ja rookie-pojissa Rene Rinnekangas oli yhdeksäs ja Mikko Rehnberg kymmenes.

Elli Pikkujämsä palkittiin kisojen parhaana rookie-tyttönä ja Rene Rinnekangas parhaana rookie-poikana. Kisoihin osallistui yli 300 laskijaa yli 30 maasta.

Kuva Elli Pikkujämsästä: http://www.epressi.com/media/mediabankfiles/44/images/maajoukkue/elli_pikkujamsa_junnumm.jpg

Tulokset: http://data.fis-ski.com/dynamic/results.html?sector=SB&raceid=11345

valmentaja Simo Suopanki, puh. 050-5342177 / email. simo.suopanki@fsa.fi