Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Audi Freestyle Ski Tour laskettiin päätökseen Rukan SM-kilpailuissa

Ski Sport Finland

Audi Freestyle Ski Tour laskettiin päätökseen Rukan SM-kilpailuissa

Julkaistu: 15.04.2015 klo 10:01
Julkaisija: Ski Sport Finland

Freestylehiihdon kotimaan kilpailukiertueen Audi Freestyle Ski Tourin päätöskilpailut laskettiin SM-kilpailujen yhteydessä viikonloppuna Rukalla. Kauden aikana freestylekilpailuihin osallistui lähes 200 laskijaa.

Audi Freestyle Ski Tour on jaettu kahteen eri kokonaiskilpailuun. Kauden aikana kerätyt pisteet summataan yhteen kumparelaskun kokonaiscupissa ja newschool-cupissa, jossa lajeina ovat slopestyle, halfpipe ja Big Air.

Newschool-cupissa voittoon laski Ruka Slalomin Sami Säkkinen, joka valittiin SM-kisojen yhteydessä myös vuoden freestylehiihtäjäksi. Toiseksi Pro-sarjan kokonaiskilpailussa sijoittui Kiimingin Urheilijoiden Markus Schröder ja kolmanneksi Moebiuksen Daniel Antell. Naisissa voiton vei Ruka Slalomin Wilma Löfgren.

Rookie-sarjan voittoon Newschool-cupissa laski Moebiuksen Jon Sallinen. Palkintokorokkeelle Sallisen lisäksi nousivat Moebiuksesta Joona Sipola ja Tuomas Kivari. Tyttöjen Rookie-sarjassa vahvin oli Moebiuksen Silja Räisänen ja Kids-sarjassa voittoon laskivat Moebiuksen Peppi Möttönen ja Vertti Pöytäkivi.

Riku Voutilainen laski voittoon kumparelaskun Audi Freestyle Ski Tourilla

Kumparelaskussa naisten kokonaiskilpailun voittoon laski Jyväskylän Freestyleseuran Kreeta Holopainen ennen seurakaveri Ida-Maria Muilua. Kolmanneksi cupissa sijoittui Avalanche Ski Clubin Anniina Lahti. Miehissä kauden ykköslaskija oli Taivalkosken Kuohu Freestylen Riku Voutilainen, joka jätti toiseksi JFS:n Johannes Suikkarin ja kolmanneksi Topi Kannisen.

Rookie-pojissa voittoon laski JFS:n Tuomas Mervola ja tytöissä Taivalkosken Riikka Voutilainen. Kids-sarjassa voittajat olivat Taivalkosken Laura Luokkanen ja Moebiuksen Akseli Ahvenainen.

Audi Freestyle Ski Tourilla yhteistyössä Audi, Dexal, Goodyear, Oulu – Capital of Northern Scandinavia

Tulokset kauden kilpailuista osoitteessa: http://www.skisport.fi/freestyle/kilpailut-ja-tulokset/tuloksia-kausi-2014-2015/audi-freestyle-ski-tour/

Kuvia SM-kilpailuista Ruka Slalomin sivuilla: http://www.rukaslalom.fi/kilpailut-tuloksia/ruka-freestyle-sm/galleria#
ja Rukan SM-kilpailut YouTubessa: www.youtube.com/skisportfinlandtv ja www.skisport.fi/tv