Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Atik Ismailin kirja suomalaisista ammattifutaajista julkaistaan 9.4.2015

Minerva Kustannus Oy

Atik Ismailin kirja suomalaisista ammattifutaajista julkaistaan 9.4.2015

Julkaistu: 25.03.2015 klo 10:14
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Atik Ismail
AMMATTINA JALKAPALLO
Suomalaisfutaajat maailmalla 1952-2014

Suomalaisen jalkapallon historiaan mahtuu suuri joukko pelaajia, jotka ovat lähteneet maailmalle tekemään uraa ammattilaisina. Jotkut heistä ovat olleet lajinsa huipulla ja edustaneet eurooppalaisia suurseuroja. Joidenkin kohdalla taas kaikki ei mennyt odotusten mukaan.

Atik Ismail on koonnut suomalaisten jalkapalloammattilaisten tarinoita ja peliuran vaiheita kiinnostavaksi historiikiksi. Kirja kertoo, millaista on futaajan elämä ja pelaaminen maailman eri kolkissa. Ismail on haastatellut lähes kaikki kirjassa esiintyvät suomalaisammattilaiset 1950-luvulta aina 2010-luvulle saakka.

Kirjassa ovat mukana mm. Aulis Rytkönen, Kalevi Lehtovirta, Juhani Peltonen, Arto Tolsa, Pertti Alaja, Jyrki Nieminen, Pasi Rautiainen, Jari Rantanen, Mika Nurmela, Mika Lehkosuo, Mikael Forssell, Teemu Tainio, Roman Eremenko, Teemu Pukki ja kymmeniä muita.

Yllättäviä käänteitä, erikoisia tapahtumia, ilmiöitä, sankareita, iloa, tuskaa, voittoja, tappioita ja suuria tunteita. Sitähän se kaikki on ollut vuosina 1952–2014.

Atik Ismail: AMMATTINA JALKAPALLO - Suomalaisfutaajat maailmalla 1952-2014

ISBN/EAN 978-952-312-094-5