Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Annika Urvikko hienosti hypyn ja permannon finaaliin Sao Paulon maailmancupissa

Suomen Voimisteluliitto

Annika Urvikko hienosti hypyn ja permannon finaaliin Sao Paulon maailmancupissa

Julkaistu: 21.05.2016 klo 10:20
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Suomen Annika Urvikko (Tampereen voimistelijat) kilpaili Suomen aikaan viime yönä Brasilian Sao Paulon maailmancupin osakilpailussa kovatasoisessa seurassa, kun kilpailuissa oli mukana myös olympialaisiin osallistuvia voimistelijoita kuten Daniele Hypolito (BRA), Jade Barbosa (BRA) sekä Jessica Lopez (VEN). Urvikko onnistui molemmissa hypyissään ja kilpailee hyppyfinaalissa karsintakilpailun neljänneksi parhailla pisteillä 13,700. Sunnuntaiseen permannon finaaliin Urvikko pääsi viidenneksi parhailla pisteillä 13,000. Nojapuilla ja puomilla Urvikko valitettavasti tippui kerran ja menetti mahdollisuuden finaaliin. Nojapuilta Urvikon pisteet 12,150 ja 10. sija sekä puomilta pisteet 11,400, sijoittuen sijalle 9.

"Permantoon olen tosi tyytyväinen ja sain hyvät pisteet, vaikka parantamisen varaakin jäi. Nojapuilla sain hyvät pisteet putoamisesta huolimatta ja toki putoaminen harmittaa minua. Luulin Jäger-irrotuksen olevan jo kiinni, mutta yllättäin putosinkin. Myös hyppyyn olen tyytyväinen. Kisa oli tosi haastava, kun se kesti yli 6 tuntia. Taustalla on kuitenkin pitkä matkustaminen ja aikaero, mutta hyvin selvisin. Yleisö on ollut mahtava kannustamaan," kommentoi Urvikko kisan jälkeen.

Karsintojen tulokset

3.Simona Castro CHI 13,200
..
5. Annika Urvikko FIN 13,000

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki