Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Andreas Romarin polvileikkauksessa ei yllätyksiä – alppihiihtäjä palaa Suomeen viikonloppuna

Ski Sport Finland

Julkaistu: 24.02.2015 klo 09:49
Julkaisija: Ski Sport Finland

Alppihiihtäjä Andreas Romarin viime viikonloppuna Saalbachin syöksykilpailussa loukkaama polvi operoitiin maanantaina Münchenissä, Saksassa. Pikaiseen toimenpiteeseen ajoi vasemman polven sisemmän sivusiteen repeämä, joka vaati välitöntä leikkaushoitoa.

Maanantai-iltana suoritetussa operaatiossa Romarin polvesta korjattiin eturistiside ja osittain revennyt kierukka. Lisäksi kokonaan katkennut sivuside kiinnitettiin, mutta uusia löytöjä ei aiemmin diagnosoitujen vammojen lisäksi löytynyt.

– Leikkaus meni ihan hyvin ja hyvä, että se saatiin tehtyä nopealla aikataululla. Muut vammat oli odotettuja mitä sieltä löytyi ja positiivista oli, että polven rusto oli ehjä. Hyvillä mielin leikkauksen jälkeen, tiistaiaamuna tavoitettu Romar kertoi.

Romar kotiutetaan sairaalasta todennäköisesti perjantaina, joka tarkoittaisi paluuta Suomeen viikonloppuna.

– Sivusiteen on hyvä antaa rauhoittua pari päivää, joten se tarkoittaa ihan sängyssä lepäämistä. Perjantaihin asti menee varmaan sairaalassa ja sen jälkeen kotiin. MM-hiihtoja ja muuta urheilua seuratessa aika kuluu kohtalaisesti ja vielä Jokereiden peli ja Mestareiden liigaa myöhemmin, joten eiköhän tässä ainakin tämä päivä ja ilta mene kivuttomasti, Romar mietti.

– Kuntoutus alkaa sitten Suomen paluun jälkeen ja positiivisin mielin lähden tekemään hommia ja rakentamaan paluuta rinteeseen, Romar summasi.

Ski Sport Finland tiedottaa mahdollisesta haastattelumahdollisuudesta viikonloppuna Andreas Romarin kanssa myöhemmin tällä viikolla.

Lisätietoja: tuottaja Jussi Väätäinen, +358 45 1209920, jussi.vaatainen@skisport.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki