Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Andreas Romarin hyvä alkuvauhti suli ulosajoon Beaver Creekin syöksylaskussa - Jouni Pellinen kärjen tuntumassa ski crossin maailmancupin aikalaskuissa

Ski Sport Finland

Julkaistu: 05.12.2014 klo 22:30
Julkaisija: Ski Sport Finland

Tulevissa MM-maisemissa Yhdysvaltojen Beaver Creekissä aloitettiin miesten alppihiihdon maailmancupviikonloppu syöksylaskulla. Kalliovuorten rinteet toimivat näyttämönä jälleen mielenkiintoiselle kilpailulle, mutta kärkisijalle nousi tuttu laskija.

Viime viikonloppuna Kanadan Lake Louisen vauhtilajien maailmancupin avausta hallinnut Norjan Kjetil Jansrud oli pitelemätön myös Yhdysvaltojen puolella. Jansrud syöksyi voittoon 0.54 sekunnin erolla ennen paluun maailmancupin palkintokorokkeelle tehnyttä Sveitsin Beat Feuzia. Kolmanneksi kauden toisessa syöksyssä laski isäntämään Steven Nyman.

Andreas Romar lähti radalle kilpailun 39. laskijana. Olosuhteiden puolesta kaikki oli Romarin suoritukseen kunnossa, mutta virhe ennen toista väliaikaa aiheutti ulosajon radalta ja keskeytyksen.

– Sokkokäännös, jossa vain ajetaan suoraan verkkoa kohti ja siinä pitää sulkea kiinni ennen keppiä. Painonsiirrossa ulkosukselle osuin yhteen veiviin ennen keppiä ja ei ollut mitään saumaa nousta takaisin laskulinjalle. Juniorimainen virhe, mutta ei oikein voi mitään asialla enää siinä vaiheessa tehdä, Romar kertasi.

Radan yläosassa Romar oli loistavassa vauhdissa ja ensimmäinen väliaika oli yksi kilpailun nopeimpia.

– Tehtiin pieniä muutoksia välineisiin ja se näkyy heti ajoissa. Suksi kulkee paremmin ja hyvä nähdä, että vauhtia näyttää olevan. Pieniä muutoksia ja heti alkaa toimimaan, niin kyllä se luo uskoa tekemiseen, Romar löysi hyvää laskustaan.

– Huomista ja Super-G:tä kohti mennään. Nämä on vielä ensimmäisiä kisoja tälle kaudella ja muutenkin pitkästä aikaa. Nautitaan laskemisesta ja vaikka tavoitteet ovat korkealla, niin ne täyttyvät aikanaan. Paremmin ja paremmin kulkee lasku kuitenkin joka päivä, Romar mietti.

Beaver Creekin tulokset ja lähtölistat: http://data.fis-ski.com/dynamic/event-details.html?event_id=34958&cal_suchsector=AL

Lauantaina Beaver Creekissä lasketaan Super-G klo 19:50 ja sunnuntaina suurpujottelun ensimmäinen kierros klo 18:35 alkaen.

Mediayhteyshenkilö: Vastuuvalmentaja Janne Haarala, +358 44 0948009

Jouni Pellinen avasi kauden kärjen tuntumassa Nakiskassa

Freestylehiihdon ski crossin maailmancupissa Kanadan Nakiskassa laskettiin perjantai-iltana aikalaskut kauden avauskilpailun finaaleihin. Jouni Pellinen palasi kisarinteeseen Sotšin olympialaisten polvivamman jälkeen ja vauhti oli jälleen karjen tuntumassa.

Aikalaskujen voittoon laski Itävallan Johannes Rohrweck, jolle Pellinen hävisi 0.77 sekuntia. Aikaero oikeutti karsinnoissa 13. sijaan.

Ski crossin finaalit lasketaan lauantaina klo 19:45 alkaen.

Tulokset ja lähtölistat: http://data.fis-ski.com/dynamic/event-details.html?event_id=34863&cal_suchsector=FS

Åre korvaavaksi isännäksi Val d'Isèren ja Courchevelin maailmancupeille

Heikko lumitilanne Keski-Euroopassa on pakottanut FIS:n siirtämään alppihiihdon miesten maailmancupin kilpailut Ranskan Val d'Isèrestä ja naisten kilpailut Courchevelistä Ruotsin Åreen. Kilpailut lasketaan päivitetyn ohjelman mukaan 12.-14. joulukuuta 2014.

Perjantai 12.12.2014

Naisten suurpujottelu: 11:00 / 14:00 (Suomen aikaan)
Miesten suurpujottelu (iltakilpailu): 17:00 / 20:00

Lauantai 13.12.2014