Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Andreas Romar palaa rinteeseen Val Gardenan kaatumisen jälkeen

Ski Sport Finland

Andreas Romar palaa rinteeseen Val Gardenan kaatumisen jälkeen

Julkaistu: 10.01.2015 klo 12:40
Julkaisija: Ski Sport Finland

Kuukausi sitten alppihiihdon maailmancupin syöksyharjoituksissa Italian Val Gardenassa kaatunut Andreas Romar palaa rinteeseen ensi viikolla Italiassa. Kahden viikon kuntoutusjakson jälkeen laskuluvan saanut Romar oli innoissaan rinteeseen palaamisesta.

Romar kuntoutti vasenta polveaan muille suomalaisille alppihiihtäjille tutussa kuntoutuskeskuksessa Kroatiassa.

– Duunia aamusta iltaan. Kahdeksalta aamulla klinikalle, jossain vaiheessa tunnin ruokatauko ja illalla kahdeksan-yhdeksän aikaan pois. Fyysisesti ei niin rankkaa, mutta pitkät päivät ja jatkuva aktiivinen tekeminen kuluttavat, Romar totesi parin viikon mittaisesta urakasta.

Päätös Kroatiaan lähtemisestä oli selkeä ja tulokset ovat olleet hyviä.

– Tiedossa oli, että tällaista vammaa voidaan hoitaa hyvin fysioterapialla ja tuolla klinikalla pystyy samaan aikaan treenaamaan kovaa. Oikeanlainen kuntoutus ja hyvä henkilökunta vie eteenpäin. Siellä on kaikki pelit ja vehkeet ristisidevammojen hoitoon, Romar kertasi.

Suomeen Romar palasi perjantaina ja kävi lauantaiaamuna ortopedi Eero Hyvärisen tutkimuksissa.

– Itsellä ei ole ollut aikaisemmin polvivammaa, niin ei ole tuntumaa miltä polven pitäisi tuntua tässä vaiheessa kuntoutusta. Sunnuntaina lähden kohti Italiaa ja Sloveniaa kokeilemaan laskemista ja mennään siellä päivä kerrallaan eteenpäin. Lääkäreiden mukaan tilanne on aikatauluun nähden hyvä, mutta en osaa vielä sanoa miten polven kunto vaikuttaa omaan tekemiseen, Romar mietti.

– Lumille kuitenkin sillä mielellä, että polvi toimii ja päivä kerrallaan pusketaan eteenpäin.

Romarin harjoitusleirin rinteet tulevalla viikolla löytyvät Italian Sella Neveasta ja Tarvisiosta.

Lisätietoja: tuottaja Jussi Väätäinen, +358 45 1209920, jussi.vaatainen@skisport.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki