Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Andreas Romar loukkaantui Hinterreitin harjoituksissa

Ski Sport Finland

Andreas Romar loukkaantui Hinterreitin harjoituksissa

Julkaistu: 24.02.2016 klo 16:32
Julkaisija: Ski Sport Finland

Alppihiihtäjä Andreas Romarin kausi sai ikävän päätöksen. Keskiviikkona Itävallan Hinterreitissa lasketuissa syöksyharjoituksissa Romar kaatui ja loukkasi jalkansa.

Tapaturman aikaan harjoituksissa oli huono näkyvyys ja Romar ei huomannut jarrutusalueella olevaa kumpua, jonka seurauksena mies tuli vastakumpuun alas reippaalla vauhdilla ja loukkasi polvensa.

Loukkaantumisen jälkeen Romar vietiin tutkimuksiin Müncheniin, Saksaan.

"Tutkimuksissa selvisi, että polven eturistiside on mennyt poikki ja kierukassa on jotain vikaa. Polvi leikataan tänään keskiviikona, jonka jälkeen alkaa pitkä kuntoutusjakso. Kyseessä on uusi eturistisidevamma samassa polvessa, joka vuosi sitten leikattiin", kommentoi Ski Sport Finlandin lääkäri Eero Hyvärinen.

Romar itse oli luonnollisesti pettynyt tilanteeseen.

"Tämä oli taas harmittava takaisku taas. Enää sille ei voi mitään; tehty mikä tehty. Vähän alle kaksi vuotta Korean olympialaisiin ja seuraava tavoite on, että siellä ollaan sitten kunnossa. Niihin kisoihin nähden tässä on aikaa vaikka kuinka. Laitetaan mies kuntoon ja kohti unelmia. Ei tässä luovuttamassa olla. Nämä on vaikeita hetkiä, mutta tästä noustaan."

Seuraa #skisportfinland

www.skisport.fi