Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Andreas Romar hakee onnistumista Lake Louisen syöksyavauksesta

Ski Sport Finland

Andreas Romar hakee onnistumista Lake Louisen syöksyavauksesta

Julkaistu: 28.11.2014 klo 21:28
Julkaisija: Ski Sport Finland

Alppihiihdon vauhtilajien maailmancup avataan lauantaina Kanadan Lake Louisen syöksylaskulla. Viime kauden loukkaantumiset selättynyt Andreas Romar lähtee hakemaan Kanadan Kalliovuorilta hyvän suorituksen kautta nostetta itseluottamukselle.

Lumisateet sotkivat syöksyharjoitusten aikataulut ja radalle päästiin vain keskiviikkona. Harjoituksissa Romarin aika riitti 35. sijaan, aikaeron ollessa Norjan Kjetil Jansrudiin 2.58 sekuntia.

– Seilasin pitkin ja poikin kolmannella sektorilla. Muuten oli ihan hyvää laskemista paikka paikoin. Hyvä tietää, että tuollaisella laskulla ollaan mukana, joten hyvillä mielin lähden kisaan vaikka harjoituslaskuja ei yhtä enempää tullutkaan, Romar toteaa maailmancupavauksen aattona.

Romar matkusti Pohjois-Amerikkaan hyvissä ajoin ja erinomaiset harjoitusolosuhteet löytyivät Kanadan Nakiskasta.

– Nakiska oli täydellinen, kun taas Beaver Creek reissun alussa hieman huonompi. Päästiin laskemaan ne laskut mitä tarvittiin näitä kisoja varten ja viimeistely oli hyvä kisanomainen suoritus ranskalaisten kanssa. Hyvä itseluottamukselle, että näkee oman vauhdin kärkilaskijoita vastaan. Kisalaskuun virheet pois, niin sillä pitäisi päästä tavoitteeseen, parhaimmillaan Lake Louisen syöksyssä 16. laskenut Romar kertaa.

Miesten alppihiihdon syöksylaskun maailmancupin avauskilpailu Kanadan Lake Louisesta lauantaina 29.11.2014 kello 20:30 alkaen. Suorat lähetykset MTV Maxilla ja Katsomo.fi klo 20:20 ja Eurosportilla klo 20:00 alkaen.

Sunnuntaina lasketaan supersuurpujottelun avauskilpailu klo 20:00 alkaen. Suorat lähetykset MTV Maxilla ja Katsomo.fi klo 19:50 ja Eurosportilla klo 20:00 alkaen.

Lähtölistat ja tulokset: http://www.fis-ski.com/alpine-skiing/events-and-places/event=34956/race=78858/index.html

Mediayhteyshenkillö: Vastuuvalmentaja Mitja Zupan, puh: +43 676 7566553

Lisätietoja: Tuottaja Jussi Väätäinen, +358 45 1209920, jussi.vaatainen@skisport.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon