Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Andreas Romar ei vielä löytänyt virettään Kitzbühelissä

Ski Sport Finland

Andreas Romar ei vielä löytänyt virettään Kitzbühelissä

Julkaistu: 22.01.2016 klo 22:02
Julkaisija: Ski Sport Finland

Avauspäivä Kitzbühelissä ei tuonut toivottua tulosta Andreas Romarille super-G:ssä eikä alppiyhdistetyssä.

Lähtönumerolla 46. kilpailuun hyökännyt Romar ei saanut laskuaan kulkemaan haastavassa Streifalm -rinteessä. Lopputuloksena super-G:stä käteen jäi 39. sija ja eroa kilpailun voittaneeseen Norjan Aksel Lund Svindaliin kertyi kaksi ja puoli sekuntia. Super-G kilpailu toimi samalla alppiyhdistetyn vauhtilajiosuutena, joten Romar eteni kuitenkin mukaan pujotteluosuudelle.

Pujottelussa Romarilla oli kelpo vauhti päällä radan yläosassa, mutta lasku päättyi suksen lipsahdukseen kepin väärälle puolelle ja sen myötä keskeytykseen. Näin ollen Romar jäi kummassakin lajissa ilman maailmancupin pisteitä.

Alppiyhdistetyssä ranskalaiset ottivat harvinaisen kolmoisvoiton. Voiton vei Alexis Pinturault ja toiseksi sijoittui Victor Muffat-Jeandet. Thomas Mermillod Blondin täydensi Ranskan joukkueen juhlapäivän kolmannella sijallaan.

Kitzbühelin kilpailuviikonloppu jatkuu huomenna legendaarisella syöksylaskulla, jossa Suomen laskijoista mukana on Andreas Romar. Hänen haastattelunsa tämän päivän suoritusten ja huomisen syöksylaskukilpailun ennakon osalta on katsovana Ski Sport Finlandin Youtube-kanavalta.

Katso tästä.

Seuraa #skisportfinland