Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Andreas Romar avasi pistetilinsä syöksylaskun maailmancupissa Garmisch-Partenkirchenissä

Ski Sport Finland

Julkaistu: 30.01.2016 klo 16:15
Julkaisija: Ski Sport Finland

Lähtönumerolla 44 startannut Andreas Romar laski lauantaisessa syöksyn maailmancupin osakilpailussa sijalle 19. Romar avasi upealla suorituksellaan pistetilinsä tämän vuoden syöksyn maailmancupissa.

Olosuhteet Saksan Garmisch-Partenkirchenissa olivat haastavat viime päivien korkeiden lämpötilojen johdosta. Kilpailua edeltävän yön pakkaset kuitenkin jäädyttivät rinteen pinnan kovaksi ja kisan edetessä epätasainen pinta toi haastetta etenkin suurilla lähtönumeroilla startanneille kilpailijoille.

Romarin laskun yläosa oli hieman takkuinen, mutta laskun loppuosassa mies sai hyvin kiinni rytmistä ja taisteli itselleen kauden avauspisteet syöksyn maailmancupissa. Romar oli itse tyytyväinen etenkin siihen, että sai siirrettyä kauden aikana harjoituksissa kohdallaan olleen vauhdin kilpailusuoritukseen. Eroa kilpailun yllätysvoittajaan Norjan Aleksander Aamodt Kildeen Romarilla jäi 1,02 sekuntia.

Kilpailun toiselle sijalle laski Slovenian Bostjan Kline ennen kolmanneksi tullutta Sveitsin Feuz Beatia. Koko kilpailun kärkikolmikko tuli suureksi yllätykseksi kuuman ryhmän ulkopuolelta.

Andreas Romarin ja päävalmentaja Janne Haaralan kommentit upean kilpailusuorituksen jälkeen ovat katsottavissa Ski Sport Finlandin Youtube-kanavalta. Ski Sport Finlandin SoundCloud-kanavalta löytyy myös Romarin kommentit kilpailusta.

Katso tästä.

Kuuntele tästä.