Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Alppihiihdon MM-kisoihin valittiin lisää suomalaisurheilijoita

Ski Sport Finland

Alppihiihdon MM-kisoihin valittiin lisää suomalaisurheilijoita

Julkaistu: 27.01.2015 klo 17:56
Julkaisija: Ski Sport Finland

Alppihiihdon MM-kilpailut käynnistyvät ensi viikolla Vailissa ja Beaver Creekissä naisten ja miesten vauhtilajeilla. Helmikuun puolella Yhdysvaltoihin lentävät Suomen miesten tekniikkajoukkueen alppihiihtäjät ovat median tavattavissa Helsingissä, DNA Talolla tiistaina 3.2.2015 klo 11.

Tammikuun puolivälissä MM-joukkueeseen jo valittujen viiden urheilijan lisäksi viimeisessä valinnassa alkaneella viikolla joukkueeseen nousivat Kristiina Rove ja Joonas Räsänen. Rove vahvistaa Merle Soppelan kanssa naisten joukkuetta suurpujottelussa ja pujottelussa, lisäksi Roven valinta mahdollistaa Suomen osallistumisen joukkuekilpailuun 9. helmikuuta. Miesten pujottelussa 15. helmikuuta Räsänen on ainoa suomalaislaskija. Miesten vauhtilajeissa vahvistettiin lisäksi Andreas Romarin osallistuminen MM-kilpailuihin. Suurpujottelussa suomalaismiehet ovat Marcus Sandell, Samu Torsti ja Eemeli Pirinen.

Molemmat MM-joukkueeseen uusina valitut alppihiihtäjät omaavat kokemusta Pohjois-Amerikan rinteiltä, Roven opiskellessa Utahissa ja Räsäsen New Mexicossa. Kokemuksen lisäksi laskijat ovat nousukunnossa, josta osoituksena Räsäsen viime viikonlopun 31. sija Kitzbühelin pujottelussa ja Roven hyvät laskut ja useat palkintokorokesijat Pohjois-Amerikan kisoissa.

Lisätietoa Kristiina Rovesta Utah Skiing nettisivuilla http://bit.ly/1uxsAG1 ja FIS:n sivuilla http://bit.ly/1yYGGGf.

Viime viikolla FIS-kilpailun voittoon Super-G:ssä laskeneen Andreas Romarin osallistumiselle MM-kisoihin ei ole esteitä ja Romar matkustaa kuun vaihteessa Yhdysvaltoihin. Ensimmäiset viralliset harjoitukset Beaver Creekin syöksyrinteessä lasketaan 3. helmikuuta. Ennen MM-kisoja Romar laskee vielä Eurooppa-cupia Sveitsin Crans Montanassa 29.-30. tammikuuta. Romar on tavoitettavissa puhelimitse vastuuvalmentaja Mitja Zupanin kautta 29.1. laskettavan Super-G:n jälkeen Suomen aikaan noin klo 11:30, puh: +43 676 7566553

Ennen Pohjois-Amerikkaan matkustamista miesten joukkueen Marcus Sandell, Samu Torsti, Eemeli Pirinen ja Joonas Räsänen ovat median tavattavissa Helsingissä. Tilaisuudessa on mahdollisuus tehdä haastatteluita urheilijoiden sekä vastuuvalmentaja Janne Haaralan kanssa.

Alppihiihdon MM-kisojen miesten tekniikkajoukkueen mediatilaisuus

Paikka: DNA Talo, 7. Läkkisepäntie 21, Helsinki
Aika: 3.2.2015, klo 11:00

Paikalla: Marcus Sandell, Samu Torsti, Eemeli Pirinen ja Joonas Räsänen sekä vastuuvalmentaja Janne Haarala.

Ilmoittautuminen: http://www.skisport.fi/medialle/ilmoittaudu/

Saapuminen ja paikoitus: DNA Talon pihalla on rajattu määrä parkkipaikkoja. Tilaisuuteen saapuvia kehotetaan käyttämään julkisen liikenteen palveluita. Lähimmät pysäkit ovat junalla Käpylä, busseilla ja Kutsuplussalla Tinasepäntie (2207/2208) ja Vaskisepäntie (2209/2210) sekä Tuusulanväylän pysäkki Käpylän asema (2440/2441).

Tilaisuuden yhteyshenkilö: Ski Sport Finland, markkinointipäällikkö Samuli Leisti, +358 40 7460958

Suomen joukkue alppihiihdon MM-kisoihin 2.-15.2.2015

Naiset

Pujottelu ja suurpujottelu