Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Alppi- ja freestylehiihdon SM-kilpailuissa jaettiin mitalit lauantaina 18 eri sarjassa

Ski Sport Finland

Julkaistu: 11.04.2015 klo 18:27
Julkaisija: Ski Sport Finland

Alppilajien Suomen mestaruuskilpailuissa Rukalla, Ylläksellä ja Levillä oli lauantaina todellinen ruuhkapäivä. SM-mitalistit selvitettiin kaikkiaan 18 eri sarjassa.

Alppihiihdon vauhtilajien SM-kilpailuissa Ylläksellä laskettiin lauantaina syöksylaskun SM-mitaleista. Perjantaina lasketun supersuurpujottelun voiton vienyt Max Luukko oli jälleen vahvin Ylläksen maailmancuprinteessä ja Grankulla IFK:n laskija nousi voittoon ennen Arttu Niemelää ja Eetu Mäkelää. Naisten kilpailussa SM-kultaa laski Camilla Andersson ennen Hilla Hannolaa ja Salli Vahteraa.

– Tänään oli hieno keli kilpailla täydessä auringonpaisteessa, verrattuna eiliseen lumisateeseen. Syöksyrata oli aika suora ja kovaa mentiin. Super-G oli taasen perjantaina aika perusmerkkaus. Hyvät kisat olleet tähän asti, tuplamestariksi laskenut Luukko kertoi.

Levillä jatkettiin laskuja alle 14- ja 16-vuotiaiden DNA SM-kilpailuissa, joissa tänään oli vuorossa supersuurpujottelu. Alle 14-vuotiaissa tytöissä voittoon laski Erika Pykälainen ja pojissa Teemu Pietikäinen. Vanhempien sarjassa voittoon laski tytöissä Nella Korpio ja pojissa Teemu Partanen.

Ylläksen SM-kilpailuista löytyy kuvia ja videoita tapahtuman Facebook-sivulta: http://on.fb.me/1I2qSUv

Tulokset Leviltä ja Ylläkseltä: www.skisport.fi/live

Sunnuntaina vuorossa alppihiihdon SM-kisoissa on alppi- ja superyhdistetty.

Freestylen SM-kisoissa vuorossa halfpipe ja kumparelasku

Freestylehiihdon SM-kisoissa Rukalla laskettiin puolestaan lauantaina halfpipen ja kumparelaskun SM-mitaleista. Aamupäivällä aloitettu halfpipe laskettiin upeassa kunnossa olleessa Vuosselin Superpipessä ja kumparemitalit ratkottiin pilvettömän taivaan alla Rukan kylän kumpareikossa.

Miesten Pro-sarjassa päivän hienoimman laskun suoritti Kalle Hildén, joka laski voittoon ennen slopestylen SM-kultaa voittanutta Sami Säkkistä. Pronssille halfpipen SM-taistossa jätettiin Eetu Rintamaa. Naisten kilpailussa voiton vei Wilma Löfgren, Rookie-pojissa Jon Sallinen ja Rookie-tytöissä Silja Räisänen. Kids-pojissa vahvin oli Vertti Pöytäkivi ja tyttöjen Kids-sarjan SM-kultaan laski Peppi Möttönen.

Kumparelaskussa loistavat olosuhteet saivat jatkoa ja erinomaisessa kunnossa ollut kumpareikko tarjosi näyttävän shown paikalle saapuneille katsojille. Suomen mestaruuteen avoimessa Pro-sarjassa laskivat finaalissa alahyppyristä korkkitonnin tehnyt Jimi Salonen ja naisissa Anniina Lahti. Naisten sarjassa himmeämmät mitalit menivät Kreeta Holopaiselle ja Ida-Maria Muilulle. Miehissä himmeämmät mitalit pokkasivat Arttu Kiramo ja Eurooppa-cupin tällä kaudella voittanut Topi Kanninen.

Rookie-sarjassa voittoihin laskivat poikien sarjassa Lassi Pohtola ja tytöissä Riikka Voutilainen. Kids-pojissa SM-kultaan laski Akseli Ahvenainen ja tytöissä Laura Luokkanen

Sunnuntaina freestylehiihdon SM-kilpailujen päätöslajina lasketaan parikumpareet. Seuraa kilpailua suorana klo 12:30 alkaen osoitteessa www.skisport.fi/tv ja tulospalvelun kautta osoitteessa: www.skisport.fi/freestyle/live

Tiedotteen liitteenä olevat kuvat käytettävissä toimitukselliseen käyttöön (kuvat: Jussi Väätäinen ja Kari Kantola).

Jussi Väätäinen
tuottaja