Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Aino-Kaisa Saarinen kutsuu lahtelaiset hiihtolenkille urheilukeskukseen 9.2. klo 17

Lahti 2017

Julkaistu: 02.02.2016 klo 15:50
Julkaisija: Lahti 2017

Lahden vuoden 2017 hiihdon MM-kisat ovat vahvasti mukana Unelmat liikkeelle –hankkeessa innostamassa lahtelaisia liikkumaan. Lahti2017 on haastanut mukaan hiihdon moninkertaisen arvokisamitalistin Aino-Kaisa Saarisen, joka kutsuu lahtelaiset hiihtolenkille Urheilukeskukseen tiistaina 9.2. klo 17.

Saarinen haluaa olla mukana innostamassa ihmisiä hiihtämään, oli kunto tai elämäntilanne mikä tahansa. Esikoistaan odottava Saarinen toivoo erityisesti saavansa ensi viikon hiihtolenkille mukaan raskaana olevia naisia.

- Hiihto on hyvä ja turvallinen liikuntamuoto kaikenikäisille ja –kuntoisille, myös raskaana oleville. Samalla kehittyy niin aerobinen kunto kuin lihaskestävyyskin. Vauhtia ja lenkkien pituutta voi helposti säädellä oman jaksamisen mukaan, toteaa Saarinen.

Tiistain hiihtolenkin aikana hiihdetään urheilukeskuksen alueella ja Saarinen on luvannut antaa tekniikkavinkkejä niitä kaipaaville. Tapaaminen on klo 17.00 uuden hiihtosillan luona, josta siirrytään ladulle.

Vuoden 2017 MM-kisojen hakuvaiheessa on tehty päätös ja lupaus lahtelaisten aktivoimisesta ja innostamisesta MM-kisahuumaan sadan tapahtuman muodossa. Lahti2017 on mukana Unelmat liikkeelle –hankkeessa PHLU:n ja muiden alueellisten toimijoiden kanssa kannustamassa ihmisiä liikkumaan. Suomen satavuotisjuhlavuodesta 2017 on tarkoitus tehdä Valtakunnallisen liikunta- ja urheiluorganisaatio Valon johdolla liikunnan ja urheilun unelmavuosi kaikille suomalaisille.

Lisätietoa Unelmat liikkeelle-hankkeesta: http://lahti.unelmatliikkeelle.fi/

Lisätiedot: Lahti2017, viestintäpäällikkö Laura Lehtonen, 040-743 7107, laura.lehtonen@lahti2017.fi

#Lahti2017
FIS Nordic World Ski Championships